روز جهانی قدس را با جهاد تبیین گرامی بداریم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان با بیان اینکه مبارزه و تبیین حقایق، رسالت مسلمان در روز جهانی قدس و در راستای ظهور حضرت حجت است، گفت: روز جهانی قدس را با جهاد تبیین گرامی بداریم.

«حجت الاسلام عبدالله میری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) یک مرد الهی بود که برای دنیای اسلام زحمات زیادی کشید گفت: نمی توان آن مرد خدا را در چارچوب زمان و مکان محدود کرد، او الگویی برای همه ی انسانهای آزاده در همه ی نقاط دنیا است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان اظهار کرد: مکتب امام، مکتبی جهانی است که کوچک و بزرگ، زن و مرد، مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد، هر جا ظلمی باشد فریاد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی او بلند است.

 

وی ادامه داد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط آن مرد الهی به روز قدس تعریف شد تا همه ی ما با اتکا به خداوند متعال و وحدت کلمه، علیه ظلمی که مردم فلسطین و لبنان توسط رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل تحمیل می شود بپا خیزیم و حرکتی کرده و مانع حرکت های نژادپرستانه ی صهیونیست ها شویم.

 

میری پیام روز جهانی قدس را پیام قرآنی وحدت عنوان کرده و افزود: پیام این روز، انسجام در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران است. پیامی که اگر به گوش انسان های آزاده ی شرق و غرب برسد همه را با هم متحد می کند و جلوی خونریزی ها و جنایات وحشتناک و نفوذ اسرائیلی ها در سرتاسر دنیا را خواهد گرفت.

 

وی تاکید کرد: رسالت دینی و انسانی ما در درجه ی اول رساندن پیام این روز به جهانیان است. همه ی ما یک ظرفیتی برای انجام این رسالت داریم، هر کسی می تواند به فراخور حال خودش به جبهه ی مقاومت بپیوندد و در پیشگاه الهی سربلند کند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان تصریح کرد: یک نفر با شرکت در راهپیمایی های گسترده، یکی با انعکاس این راهپیمایی در رسانه، با استفاده از هنرهای تجسمی، با خرج کردن و کمک مالی به جبهه ی مقاومت، به شکل نظامی، به صورت دیپلماتیک، با برگزاری کارگاه ها و مسابقات بصیرت افزایی، با استفاده از قلم، مقاله، سخنرانی، کتاب و از طرق مختلف دیگر می تواند رسالت خود را در ابلاغ جهانی پیام روز قدس ادا کند.

 

وی بیان داشت: گرامی داشتن این روز به این است که جهاد کنیم، جهاد تبیین؛ یعنی در صحنه باشیم و غفلت نکنیم. چرا که بی تفاوتی سم است و باعث می شود حق در جلوی چشمان همه سر بریده شود.

 

وی اظهار کرد: انسان مسلمان اهل مبارزه است، مبارزه با ظلم و ستم و در کنار آن تبیین حقایق؛ اگر بتوانیم این دو (مبارزه و تبیین) را با هم محقق کنیم؛ قطعا مستضعفان جهان بر مستکبران عالم پیروز خواهند شد و جهان به دست منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم (عج) خواهد افتاد و ان شا الله حکومت جهانی آن حضرت در سرتاسر گیتی برپا خواهد شد.

 

میری همچنین برنامه هایی از جمله دعوت از نمازگزاران به شرکت در راهپیمایی، ایجاد روح حماسی در نوجوانان و جوانان با تمرین و اجرای سرود (مانند سرود سلام فرمانده)، مسابقه نقاشی برای کودکان، مسابقه بهترین دلنوشته و استوری برای مردم فلسطین، قصه گویی کودک و نوجوان، مسابقه آشپزی غذاهای فلسطینی، طبخ غذای نذری به نیت آزادی قدس، اهدای ثواب جزءخوانی به شهدای مقاومت، برپایی موکب، پخش صوت و سرود در مسیر راهپیمایی و غیره را برای بزرگداشت و مردمی کردن روز قدس پیشنهاد کرد.

کد خبر 1170680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha