منظور قرآن از وَقْتِ الْمَعْلُومِ/ شیطان از هیچ چیز به اندازه مهدویت و ظهور نمی‌ترسد!

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با شرح آموزه‌های مهدوی آیات ۳۶ تا ۳۸ سوره مبارکه حجر، گفت: هیچ موضوعی در عالم مثل مهدویت و ظهور و قیام امام زمان(عج) برای شیطان وحشتناک نیست.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود اباذری در شرح آموزه های مهدوی آیات ۳۶ تا ۳۸ سوره مبارکه حجر، اظهار کرد:‌ قرآن در این آیات می فرماید: «قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ* قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ* إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» که تصریح می کند خودخواهی و خودبینی شیطان باعث شد با آن سابقه دیرینه عبودیتِ شش هزارساله و مقامات، از اوج عزت به حضیض ذلت سقوط کند.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: امیرالمومنین امام علی(ع) در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه (خطبه قاصعه) می فرمایند: مراقب باشید شیطان شما را به مرض خود مبتلا نکند وی به جای توبه لجاجت کرد و از خدا مهلت خواست تا قیامت بماند و انتقام بگیرد و فرزندان آدم و حوا را گمراه کند و خدا تا وقت معلوم به او فرصت داد.

 

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: البته انسان این توان را دارد که از وسوسه های شیطان و دام هایی که او بر سر راهش می تند، به عنوان فرصت استفاده کند یعنی هر چه وسوسه و دام های شیطان بیشتر، عبودیت خدا ارزشمندتر خواهد بود در این مواضع انسان باید به بصیرت برسد و عبد خدا شود.

 

وی درباره معنای إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ که خدا به شیطان تا آن زمان مهلت داده است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: یعنی تا زمان قیام قائم(عج) ما است لذا هیچ موضوعی در عالم مثل مهدویت و ظهور و قیام امام زمان(عج) برای شیطان وحشتناک نیست.

 

حجت الاسلام اباذری یادآور شد: لذا منتظران و فعالان عرصه مهدویت بدانند اگر امام صراط مستقیم است شیطان گفته این مسیر را از طرق مختلف با وسوسه های متنوع سد می کنم و اختلاف بین مومنین می اندازد، پس باید با تقویت شناخت و معرفت خود و پاک زیستن و دوری از گناه توکل به خدا و توسل به امام زمان(عج) نقشه های شیطان را نقش بر آب کنیم.

کد خبر 1170713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha