فلسطین  به محل مبارزه جهان اسلام با استکبار تبدیل شده است

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه امروز فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان به محل مبارزه جهان اسلام با استکبار تبدیل شده است گفت: اکنون قدس دیگر تنها به فلسطین مربوط نمی‌شود، بلکه به همه کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۹ اردیبهشت) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان که پس از راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده و پرشور مردم شهید پرور و ولایتمدار این شهر در مصلای ثامن الائمه (ع) برگزار شد، حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را بیانگر آن دانست که فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و اظهار کرد: روز قدس مناسبتی جهانی و یادگار امام (ره) است که ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم توجه به قدس و مسئله فلسطین را توصیه می‌کردند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه اکنون شکست آمریکا و رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به باور دنیای اسلام تبدیل شده است افزود: فلسطین امروز در اسارت نیست و اکنون نیز وعده‌های امام خمینی (ره) در مورد شکست اسرائیل تحقق پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان به محل مبارزه جهان اسلام با استکبار تبدیل شده تصریح کرد: ملت ایران نیز با شهادت قاسم سلیمانی در قله افتخار ایستاده که باید قدردان آن باشیم.

 

حجت الاسلام غبیشاوی قدس را متعلق به همه مسلمانان جهان دانست و اضافه کرد: اکنون قدس دیگر تنها به فلسطین مربوط نمی‌شود، بلکه به همه کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان تعلق دارد، چراکه امروز در مسئله فلسطین، بحث جهان اسلام و دفاع از حرمت و حیثیت مسلمانان مطرح است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه پر فضیلت رمضان اشاره کرد و ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه تحول انسان به سمت کمال است و عید سعید فطر، عید وحدت و انسجام مسلمانان است.

 

امام جمعه آبادان عنوان کرد: اهل ایمان با انجام اعمال ماه مبارک رمضان با بهره‌مندی از سفره گسترده الهی و با سرنوشت جدید رقم خورده در شب قدر، حیات دوباره ای پیدا می‌کنند.

 

وی همچنین در بخشی دیگر، روز کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: جامعه عزت‌مند کارگری کشور از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون همواره به عهد خود با آرمان‌های نظام و رهبری عزیز وفادار بوده و در تحقق اهداف جمهوری اسلامی و پیشرفت اقتصادی کشور نقشی بی‌بدیل ایفا کرده‌اند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه مسئولان نیز باید مراقب باشند تا حقوق کارگران و نیازهای آنان تامین شود تاکید کرد: خیل عظیم بیکاران، کارگران بالقوه ای هستند که به سامان رساندن آنها نیازمند تدبیر مسئولان به ویژه مسئولان بخش صنعت است و باید زمینه آموزش برای تولید توسط کارگر فراهم شود.

 

وی همچنین به در پیش بودن روز معلم اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری مبنای تولید علم و دانش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، لذا دولت باید تلاش خود را برای تامین مالی و معنوی این قشر فرهیخته انجام دهد.

 

خطیب نماز جمعه آبادان در پایان حداقل میزان فطریه گندم را امسال برای هر نفر ۴۰ هزارتومان اعلام کرد و یاد آور شد: کسانی که قوت غالبشان برنج است منتظر فتوای مراجع تقلید باشند.

 

کد خبر 1170891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha