انقلاب اسلامی ایران مانع اصلی فراموش شدن مسئله قدس شد

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه روز قدس سرچشمه صدور انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران مانع اصلی فراموش شدن مسئله قدس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۹ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوع تقوا و قساوت قلب از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره کرد و گفت: تقوا باعث رقت قلب انسان و گناه و آرزوهای طولانی باعث قساوت قلب می شود.

 

امام جمعه پاتاوه پرخوری را از عوامل قساوت قلب از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام نام برد و افزود: در سوره اعراف( آیه ۳۱ )خداوند متعال فرمودند :«بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید، به درستی که خداوند مسرفین را دوست ندارد».

 

وی ادامه داد: در کتب مختلف از جمله الکافی از امام صادق (ع) در مذمت و نهی از پرخوری نقل شده که فرمودند: «نزدیک ترین حالات بنده به خداوند زمانی است که شکم او سبک باشد، از طعام و مبغوض ترین حالات بنده نزد خداوند وقتی است که شکمش از طعام پر شده باشد». همچنین رسول (ص) فرمودند: «هرکس زیاد خوردن و آشامیدن خوی او شود، دلش قساوت دار خواهد شد، در واقع باید دانست که پرخوری اگر زیان آور برای بدن باشد، حرام است و چنانچه زیانی نداشته باشد مکروه است» .

 

حجت الاسلام سیادت در ادامه، یادآور شد: یکی از فلسفه های وجود روزه همین کم خوری است، همین که به واسطه این کم خوری انسان به خداوند متعال نزدیک تر می شود .

 

خطیب جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: اگر خوراک بیش از حد لازم وارد معده شود، دستگاه هاضمه در تعب و خستگی قرار می گیرد و وظیفه هضم درست انجام نمی گیرد و آن خوراکی فاسد و باعث امراض مختلف در بدن می شود.

 

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند : «معده منبع امراض گوناگون است»، در نتیجه قلب معنوی هم سخت، سفت و قساوت دار می شود.

 

حجت الاسلام سیادت حسن ختام خطبه عبادی نماز را به بیان سخنی از رهبری معظم انقلاب  در همین زمینه به پایان رساند که معظم له فرمود: « اسراف یک لجن زار است، ریخت و پاش مالی یک وسوسه شیطانی است».

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با طرح این سوال که چرا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس نام گذاری شده به بیانات امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین جدای از ما و ملت ما نیست و مهم ترین مسئله ما، همواره از جهاد فلسطین حمایت می کنیم .

 

وی خاطرنشان کرد: این سنت سیاسی، عبادی هر ساله به ندای ملکوتی حضرت امام (رض) مردم ایران و جوامع آزاده جهان با مشارکت در تظاهرات و احیای روز قدس از دست اشغالگران صهیونیست به دلایل متعدد لبیک می گویند.

 

حجت الاسلام سیادت به وصایای امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد که فرمودند: «عون مظلوم و خصم ظالم باش» آفندی سهمگین علیه نظام سلطه صهیونیستی از طرف امام(رض) بود.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مانع اصلی فراموش شدن مسئله قدس شد، تصریح کرد: مهم ترین دستاورد آن مسئله فلسطین دیگر از بعد ملی و عربی خارج شد و تبدیل به مسئله‌ای در بُعد جهانی و اسلامی شد.

 

وی با اشاره به ایینکه روز قدس سرچشمه صدور انقلاب اسلامی ایران شد، افزود: قدس پاره تن اسلام، بلکه قلب اسلام است و ان شاءالله رژیم کودک‌کش صهیونیستی از نظر اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی، سایبری، داخلی و خارجی در حال فروپاشی و شکست همه جانبه است.

 

حجت الاسلام سیادت با تبریک دو مناسبت روز ملی «خلیج فارس» و روز جهانی «کار و کارگر»، بیان داشت: خلیج فارس، فارسبوده و فارس می ماند، زیرا استقلال ملی به عنوان یکی از مولفه های حیاتی بقاء یک ملت و همان احساس هویتی است که وقتی یک ملت احساس هویت کرد، آن وقت استعدادها در او شکوفا می‌شود و کشور پیشرفت می‌کند.

 

خطیب جمعه پاتاوه به ذکر سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: «خلیج فارس، سومین خلیج بزرگ جهان است که سابقه ۴۵۰ ساله آن به پیش از میلاد حضرت مسیح علیه السلام بر می گردد، به حول وقوه الهی خلیج فارس گورستان سران آمریکا و مزدور آنان در منطقه خواهد شد».

 

وی با اشاره به  روز جهانی «کار و کارگر» به ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره و تصریح کرد: عرق کارگر خشک نشده، باید مزد او را پرداخت کرد، متاسفانه بعضی از کارفرمایان به کارگران ظلم می‌کنند، حقوق آنها را نمی دهند، یا آنها را بیمه نمی‌کنند و من از همین تریبون مقدس به کارفرمایان و دولتمردان هشدار و اولتیماتوم می دهم که به فریاد کارگران برسند و از حق  آنها دفاع کنند.

 

حجت الاسلام سیادت همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قشر زحمت کش کارگر، گفت: قشر عزیز کارگر مایه افتخار ما و نظام جمهوری اسلامی است .

 

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و روز معلم به روز ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود و رهبر عالی انقلاب فرمود: م«علم یعنی کسی که در دل انسان یک چراغی را روشن می کند و او را از جهالتی به دانایی و معرفتی رهنمون می شود».

 

وی با اشاره به اینکه این بزرگترین موضوعی بوده که در حیات انسان قابل تصور است، اظهار کرد: یکی از اهداف کلان، راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید بوده است.

کد خبر 1170931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha