مقابله با قاچاق کالا نیازمند پیوست فرهنگی است

بهرام نیا با بیان اینکه برنامه های مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: مشارکت مردم نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا در عرصه های مختلف دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست نشست قرارگاه استانی مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه، صبح امروز(۱۰ اردیبهشت) با حضور استاندار و معاونین استاندار، فرمانده انتظامی استان ایلام و جمعی از مسئولان و دستگاه های اجرایی استان در محل استاندار ایلام برگزار شد.

 

استاندار ایلام در این نشست با بیان اینکه از حضور آحاد مردم در روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیر می کنم، افزود: در راهپیمایی روز جهانی قدس همه آمدند، دیروز موج موج مردم ایلام در روز قدس از نظر کمی و کیفی در این راهپیمایی حضور داشتند و این مشارکت گسترده مردم قابل تمجید است.

 

«حسن بهرام نیا» با تبریک روز کارگر به همه اقشار کارگر استان، یادآور شد: کارگران به عنوان عاملان اصلی مولد نقش آفرینی می کنند و  این قشر کم توقع و مولد همواره از عاملان اصلی تولید در کشور هستند که باید قدرددان این عزیزان بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه تعلیم و تعلم برگرفته از رسالت نبی اکرم(س) است، افزود: امروز معلمان و فرهنگیان با وجود همه کمی و کاستی هایی که این عزیران دارند، نقش خود را به خوبی در جامعه در راستای آموزش و تعلیم و تربیت آینده سازان کشور دارند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه به واسطه همین جلسات، چالش های پیش روی قاچاق کالا و ارز در استان احصا می شود و به عنوان مصوبات جلسات و پیگیری آن می توان، زمینه قاچاق را در استان کاهش داد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکیدات فراوانی بر مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز دارند، همه دستگاه های که وظیفه ذاتی دارند باید تلاش کنند که با توجه به تاکیدات رهبری که هم یک حجت شرعی و وظیفه قانونی است، در این زمینه بیش از گذشته گام های مثبتی بردارند.

 

بهرام نیا گفت: پایین بودن سطح آگاهی مردم از قاچاق و پیامده های آن، وجود جاده های ترانزیتی در استان، تردد آسان به استان های همجوار، وجود خلاء های مرزی در طول نوار مرزی با کشور عراق که لازم است برجک و پاسگاه های مرزی جدید ایجاد شود و سودآوری قاچاق سوخت از  عوامل مهم قاچاق در استان است.

 

وی با اشاره به اینکه ارزان بودن کالاهای قاچاق شده نسبت به کشور همسایه ما، کاهش ارزش پول از جمله دلایلی است که موجب افزایش سطح میزان قاچاق کالا و ایجاد انگیزه در قاچاق کال می شود، ابراز کرد: کاهش درآمد، از دست رفتن فرصت های شغلی و تضعیف قانون از جمله عوامل دیگری است که زمینه ساز قاچاق می شود.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه برنامه های مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان باید پیوست فرهنگی داشته باشند،  خاطرنشان کرد: علاوه بر دستگاه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خود مردم نقش مهمی در راستای مبارزه با این آسیب اقتصادی دارند و امید است که با مشارکت مردم شاهد کاهش این پدیده در کشور باشیم که زمینه ساز رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

 

بهرام نیا خاطرنشان کرد در میزگردی با حضور دستگاه های اجرایی و مرتبط چالش های پیش روی قاچاق کالا و راز شناسایی شود و  پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

کد خبر 1171091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha