«برگ خزان ، بيداد زمان» تصنیفی برای همراهان کاروان شعر و موسیقی رادیو فرهنگ

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» شنبه ۱۰ اردیبهشت به پخش و بررسی تصنیف ماندگار«برگ خزان ، بيداد زمان» از آثار استاد پرويز ياحقي اختصاص 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» که به بررسی شناسنامه اثار موسیقی اعم از ترانه‌ها و آهنگسازی و اجرای خوانندگی  تصنیف های ماندگار اختصاص دارد.

 برنامه  شماره ۴۵۵  تصنیف  «برگ خزان ، بيداد زمان» از ساخته های  استاد پرويز ياحقي بذ شعری  از بيژن ترقي و بازخواني ايرج بسطامي در مايه اصفهان پخش می شود.

ترانه‌ی جاودانه ” بیداد زمان ” که با نام‌های ” برگ خزان ” و ” خزان ” هم شناخته می‌شود، یکی از ترانه‌های ماندگار ایرانی است که اولین بار با آهنگسازی پرویز یاحقی در دستگاه بیات اصفهان اجرا شده است. شعر این ترانه را بیژن ترقی سروده است و ترجیع بند آغازین این ترانه ” به رهی دیدم برگ خزان ، پژمرده ز بیداد زمان ” برای اکثر فارسی زبانان آشناست. ترانه “بیداد زمان” بارها توسط خوانندگان سرشناسی بازخوانی شده است.

در این برنامه صحبت های بيژن ترقي درباره چگونگي سرودن اين اثر پخش می شود.

 

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی»به تهیه کنندگی یلدا احتشامی؛ گویندگی مریم واعظ پور ساعت ۱۲:۳۰ شنوندگان رادیو فرهنگ را همراهی می‌کند.

کد خبر 1171109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha