عید فطر جشن خودسازی و رشد معرفتی مومنان و مومنین است

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خودسازی گفت: عید فطر جشن خودسازی و رشد معرفتی مومنان و مومنین است.

« حجت الاسلام دشتکی» با تبریک فرا رسیدن عید فطر به مومنان و مومنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: عید فطر زینت بخش ماه مهمانی خدا به عنوان ماه خودسازی و تقویت معرفت توحیدی است.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: عید فطر در واقع عیدالله اکبر به جهت رهایی انسان از رذائل مادی است؛ خداوند در این ماه مبارک تمامی آن رذائل و نقائض را که شایسته انسان مومن و متدین نیست تمام این بدی ها را پاک می کند که شرط اصلی آن خواستن خود انسان است. 

 

وی اظهار کرد: هر فردی که صادقانه بخواهد در این دریا و اقیانوس پاکی قرار می گیرد که این مهم با تجه به اینکه انسان خود را در این دریا می بیند باید خوشحال باشد و عید بگیرد.

 

وی ادامه داد: بندگان خدا توانستند در این ماه امر الهی را اطاعت کنند و پشیمانی خود را نسبت به اعمال نادرست خود با توبه بیان کردند و شکست شیطان در برابر اراده الهی انسان عید فطر است. 

 

حجت الاسلام دشتکی عنوان کرد: خروج از ماه رمضان با پاکی و منزه بودن انسان همراه است که اول شوال از طرف خداوند عید فطر نامیده می شود؛ انسان در ماه رمضان به پاکی و شایستگی رسیده است و شیطان در برابر اراده الهی خداوند شکست خورده است. 

 

 

 

 

کد خبر 1171479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha