تاکید یمنی‌ها در نماز عید فطر بر لزوم پایبندی عربستان به آتش بس

مقامات و شهروندان یمنی که در نماز عید فطر حضور یافته بودند، بر لزوم پایبندی ائتلاف متجاوز سعودی به آتش بس با هدف برقراری صلح تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد، شهروندان در محل‌های مختلفی در صنعا پایتخت یمن تکبیر‌های نماز عید فطر را سردادند و رئیس شورای عالی سیاسی یمن و اعضای این شورا پیشتاز شهروندان بودند. همگان در این مراسم تاکید کرد ائتلاف متجاوز باید به آتش بس پایبند باشد و فرصت برقراری صلح در یمن را از بین نبرد.

عبد الحمید الغربانی خبرنگار این شبکه گزارش داد: رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مسجد «الشعب» در میان نمازگزاران حضور یافت و دیگر مسئولان در مسجد «الجامع الکبیر» صنعا حضور داشتند.

همگان در خصوص تشویق به جهاد سازندگی و تثبیت ارزش‌های همبستگی اجتماعی سخن گفتند.

حمدی زیاد، خطیب «الجامع الکبیر» گفت: «وطن‌ها جز با حضور گروه‌های مردمی ساخته نمی‌شود. فقط وقتی که امنیت برقرار و دستگاه قضائی عادل باشد، مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند.»

خبرنگار این شبکه گفت: در نخستین روز از روز‌های عید فطر سخنرانان خطوط قرمز اصلی را در برابر دشمن درباره موعد‌های مشخص شده برای آتش بس تعیین کردند و درباره ارزیابی نادرست در زمینه موضع گیری یمن هشدار دادند و بر آمادگی رزمندگان یمن و هشیاری مردمی برای هر سناریوی آینده تاکید کردند.

سلطان السامعی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «ما همگی از آتش بس حمایت کردیم و همچنان از آن حمایت می‌کنیم. آن هم در حالی که دشمن به آن پابند نبوده است. همچنان فرودگاه بسته است و همچنان با انجام حملات علیه این منطقه و آن منطقه، این آتش بس را نقض می‌کنند. در خصوص آمادگی نیرو‌های خود می‌گویم ما شرایط را زیر نظر داریم. از کشور و استقلال خود دفاع می‌کنیم.»

عبد السلام هشول نایب رئیس مجلس نمایندگان یمن گفت: «در این شرایط و در ماه مبارک رمضان نقض آتش بس از جانب دشمن و حملات آن‌ها علیه قهرمانان، شهروندان و مناطق را تحمل کردیم و این کار را به خاطر برقراری صلح انجام دادیم.»

خبرنگار این شبکه افزود: مردم یمن بر پایداری تاکید می‌کنند و با این روحیه از تلخی اوضاع معیشتی می‌کاهند. ملت یمن به رغم ناراحتی‌ها و مشکلات خود، ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن را فراموش نمی‌کنند.

یکی از شهروندان یمنی گفت: «به رغم رنج‌ها و مشکلات، در نقطه حساسی به سرمی بریم. ما پایدار هستیم و عزتمندانه پایداری می‌کنیم.»

یکی از نیرو‌های امنیتی یمن گفت: «در میان مردم خود حضور داریم و شبانه روز، عید یا غیر عید به وظایفمان عمل می‌کنیم. این وظیفه ماست.»

یکی دیگر از شهروندان یمنی گفت: «اگر نیرو‌های مجاهد نبودند، ما در آرامش نبودیم و اطمینان خاطر نداشتیم.»

یکی از نیرو‌های امنیتی یمن گفت: «ما در شرایط محاصره یمن و حملات علیه این کشور، در خدمت شهروندان هستیم.»

کد خبر 1172119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha