جاذبه‌های بندر آستارا مملو از حضور گردشگران

همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری بندر آستارا مملو از حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، شهرستان آستارا با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی، برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن آب و هوای مطبوع در طول سال میزبان صدها هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

 

جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی بندر آستارا همچون دهکده توریستی حیران، پارک جنگلی بی‌بی یانلو، ساحل صدف، ساحل شریعتی، استیل عباس‌آباد، روستاهای گیلده، مشند، دربند، هودول، ویرمونی، خانه‌های آسیاب، کانرود، عنبران، آبگرم‌های علی‌داشی و کوته‌کومه، آبشار لاتون و امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) در تعطیلات عید فطر پذیرای ده‌ها هزار گردشگر از نقاط مختلف کشور و شهرهای همجوار است.

 

پرشدن ظرفیت هتل‌ها، مهمانپذیرها و مسافر کاشانه‌ها و همچنین کمپ‌های اسکان مسافرین حکایت از ورود بی‌سابقه مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر به بندر آستارا دارد.

 

مساعد بودن شرایط جوی نیز باعث شده مسافران و گردشگران با برپایی چادر در تفرجگاه‌ها، اماکن تفریحی، بوستان‌ها و مناطق جنگلی و سرسبز این شهرستان به تعطیلات گذرانی بپردازند.

 

ترافیک سنگین در محورهای منتهی به تفرجگاه‎‌ها،اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی و مذهبی و همچنین در خیابان‌های سطح شهر و مسیرهای منتهی به واحدهای تجاری مرکز شهر به ویژه بازارچه ساحلی و پاساژهای همجوار باعث شده تردد به کندی صورت گیرد.

 

همچنین جاده‌های منتهی به بندر آستارا به ویژه جاده‌های ورودی و خروجی شهرستان این‌روزها مملو از خودرو است به طوری که عبور و مرور خودروها با کندی انجام می‌گیرد و پلیس‌راه تردد کامیون و تریلی در محور مواصلاتی این شهرستان به اردبیل به غیر از خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی را ممنوع اعلام کرده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،گردنه زیبای حیران، استیل عباس‌آباد، آب گرم‌های علی داشی و کوته‌کومه، آبشار لاتون، پارک جنگلی بی‌بی‌یانلو، ساحل صدف، باغ پرندگان، پارک حیات وحش لوندویل، روستاهای توریستی دربند و خانه‌های آسیاب، نمایشگاه دائمی بهشت کاکتوس‌ها، امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، بقعه پیرقطب‌الدین باغچه‌سرا، بقعه شیخ تاج‌الدین محمود خیوی، بقعه بابا حسن و باباعلی شهر لوندویل و مدارس تاریخی حکیم نظامی و آیت‌الله مدنی از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بندر آستارا به شمار می‌روند که همه ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر و مسافر از اقصی نقاط کشور و گردشگران خارجی است.

کد خبر 1172200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha