مرز مهران شاهراه توسعه و سرمایه گذاری در کشور است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امیدهای زیادی در راستای اشتغالزایی و سرمایه گذاری با تصویب منطقه آزاد ایجاد شده است، گفت: در واگذاری ها در منطقه ویژه مهران اهلیت سنجی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مشاور رییس جمهور و دبیر  شورای مناطق آزاد کشور، اظهار کرد: استان ایلام با توجه به دوران دفاع مقدس ۸ سال جنگ و ۸ سال بازسازی فاصله ای بسیار از لحاظ توسعه یافتگی با سایر استان های کشور دارد و هنوز در این استان نه تنها آزاد راه و بزرگراه نداریم.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه منظقه ویژه مهران که ۸ سال پیش راه اندازی شده است الان نیاز به بازبینی و غربالگری مجدد دارد،  یادآور شد: ۷ هزار هکتار در مرز مهران به منطقه آزاد تجاری اختصاص یافته است و بخشی از اراضی در مسیر اربعین حسینی قرار دارد و نیاز است که در راستای ایجاد زیرساخت های اربعین حسینی از جمله زائر سرا برای زوار، اقدامات ارزشمندی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در استان یک مالکیت عرفی وجود دارد که اراضی بین ایلات و طوایف مختلف استان برای چرای دام تقسیم شده است، گفت: یکی از عواملی که موجب شده که ایلام پیشرفت اقتصادی نداشته باشد وجود معارض برای سرمایه گذاران است که باید این معظل در استان مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایجاد، ساماندهی و راه اندازی منطقه آزاد مهران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در استان ایلام است، ابراز کرد: امیدهایی با تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در استان ایجاد شده است و حضور سردار «سعید محمد» این امیدها را افزایش داده است که این امروز زودتر با کار جهادی منطقه آزاد تجاری مهران به سرانجام برسد.

 

وی با بیان اینکه مرز مهران برای ما تقدس دارد و این منطقه مشهد شهدای ماست، افزود: مرز مهران محلی است که دروازه عتبات عالیات و محل ورود زوار امام رضا(ع) از کشور عراق است و انتظار مردم استان به ویژه اقشار دامدار و کشاورز استان با خشکسالی های اخیر، ایجاد اشتغال در استان با راه اندازی منطقه آزاد تجاری مهران است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه استان ایلام دارای جوانان تحصیلکرده بیکار فراوانی است، افزود: استعداد این نیروها و همت جوانان استان با ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری باید به کار گرفته  شود و لازم است با کار جهادی در راه اندازی منطقه آزاد مهران، سرعت داده شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در واگذاری ها در منطقه ویژه مهران اهلیت سنجی شود که موجب اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان انجام شود، ابراز کرد: همزمان با راه اندازی منطقه ویژه مهران زیرساخت های لازم در این شهرستان و استان نیز تکمیل و به سرانجام برسد.

 

وی با بیان اینکه رونق منطقه آزاد تجاری مهران مستلزم فراهم کردن زیرساخت های لازم در این منطقه است، تصریح کرد: مهران، یکی از شاهراه هایی است که در کشور می تواند منجر به توسعه اقتصادی در کشور و سرمایه گذاری در استان شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر حضور صنایع و شرکت های اشتغالزا و دانش بنیان در منطقه آزاد تجاری مهران، خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی مهران نقش اقتصاد دانش بنیان حتما باید مورد توجه قرار گیرد و توجه و نگاه ویژه ای با نگاه ارزشی به استان ایلام صورت گیرد.

 

کد خبر 1172629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha