جهاد تبیین از مهمترین رسالت های معلمان است

طالبی با بیان اینکه خنثی سازی و برملا کردن نقشه‌های شوم دشمنان در جهاد تبیین از مهمترین رسالت های جامعه فرهنگیان است، گفت: معلمان نیاز است بخشی از ساعات کلاس را در آموزش و پرورش به موضوع جهاد تبیین اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا طالبی» امروز (۱۸ اردیبهشت) در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اظهار کرد: جنگ هیبریدی یکی از مؤلفه های جدید دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از شعار تغییر رفتار که این روزها از زبان مدعیان دروغین دموکراسی شنیده می شود، به عنوان یک توطئه و تاکتیک در جنگ نرم یاد کرد و افزود: نبرد هشت ساله در دهه اول، جنگ فرهنگی دهه دوم، جنگ هوشمند دهه سوم و جنگ هیبریدی دهه چهارم همه مؤید این واقعیت است که دشمن علی رغم تمامی توطئه ها و استفاده از تمام شگردهای خصمانه و غیر انسانی در مقابل ایمان راسخ و اتحاد مردم ایران کوچکترین کاری از پیش نبرده و به اهداف شوم خود نرسیده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت مسلح شدن آحاد جامعه به ویژه جامعه دانش آموزی و فرهنگی استان به سواد رسانه ای، ادامه داد: دشمن در جنگ فرهنگی به‌ واسطه امپراطوری رسانه‌ای و بوق های تبلیغاتی خود در رسانه های صوتی، تصویری و فضای مجازی، مشغول عملیات روانی و سیاه‌نمایی است.

 

طالبی با اشاره به تلاش های دشمن برای با بزرگنمایی موضوعات حاشیه‌ای و ایجاد ناامیدی و تفرقه در بین اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: خنثی سازی و برملا کردن نقشه‌های شوم دشمنان در جهاد تبیین از مهم ترین رسالت جامعه فرهنگیان است که می طلبد معلمان بخشی از ساعات کلاس را در آموزش و پرورش به موضوع جهاد تبیین اختصاص دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اهمیت تبیین دستاوردهای نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای قشر جوان و نوجوان، گفت: بخشی از مشکلات کشور به شرایط و نحوه مدیریت‌ها و بخشی به تحریم‌‍‌ها برمی‌گردد اما توفیقات نظام باید پیوسته برای‌ نسل‌ جوان و نوجوان بیان شود تا دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارزش علم از دیدگاه قرآن، روایات، احادیث و آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: در آموزه‌های دینی، علم ملاک برتری انسان‌ها برشمرده شده است، لذا هر وقت در راستای علم‌آموزی، تحقیق و پژوهش و پیگیری علوم مختلف که مفید فایده برای بشریت باشد ارزش حقیقی و حقوقی ما بالاتر خواهد بود.

 

طالبی در ادامه بیان کرد: علمی که نشأت گرفته از آیات و روایات و در راستای موازین و قوانین ما باشد پیش نیاز هدایت بشر و تقوی الهی خواهد بود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: در دنیای کنونی هر جامعه‌ای که به لحاظ علمی پیشرفت بیشتری داشته باشد قدرت آن بیشتر خواهد بود البته در خیلی از جوامع هم علم برای اهداف نامشروع به خدمت گرفته شده یا در راستای توسعه، کاشت و برداشت مواد مخدر قرار گرفته که پذیرفته نیست.

 

 

کد خبر 1172979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha