زمینه برای توسعه گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود

طالبی گفت: با توجه به تأکیدات آموزه‌های دینی در ضرورت توجه بشر به مقوله گردشگری و سفر، باید زمینه لازم برای توسعه گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» امروز (۱۸ اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه صنعت گردشگری در جهان به عنوان سومین صنعت اقتصادی بعد از نفت و خودروسازی مطرح است، اظهار کرد: باید از جاذبه‌های گردشگری در راستای تحول اقتصادی خراسان جنوبی استفاده کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه لازمه توسعه گردشگری توجه به فرهنگ محلی هر منطقه است که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران این حوزه باشد، افزود: توجه به موضوعات فرهنگی جوامع از مهمترین عوامل موثر در توسعه گردشگری است.

 

طالبی در ادامه یکی از آثار مهم گردشگری رادرآمدزایی اقتصادی دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی جاذبه‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد که علی رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته برای جذب گردشگر اما به نظر می رسد این ظرفیت ها به خوبی معرفی نشده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات آموزه‌های دینی در ضرورت توجه بشر به مقوله گردشگری و سفر، باید زمینه لازم برای توسعه گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: وجود ۱۰۲ هزار کیلومترمربع کویر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان است که انتظار می‌رود آثار تاریخی و طبیعی بیش از پیش در سطح ملی و جهانی معرفی شود.

 


طالبی با اشاره به آثار اجتماعی و فرهنگی حوزه گردشگری افزود: وجود ۱۱۰ قلعه تاریخی و مساجد قدیمی در کنار آثار ملی و جهانی، نشان دهنده فرهنگ غنی مردم استان است که باید برای معرفی آن در سطح جهان تلاش شود.

کد خبر 1173299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha