مشارکت مردم لازمه اصلاح ساختاری در اقتصاد کشور است/ بنای دولت سیزدهم رفتن یارانه به جیب مردم است

دهنوی با اشاره به آغاز اصلاح ساختاری در نظام اقتصادی کشور گفت: مشارکت و همراهی مردم لازمه این اصلاحات است که قطعا به نفع مردم خواهد بود و اقتصاد کشور را نجات خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد دهنوی» در جمع خبرنگاران درباره حذف ارز ترجیحی و رویکرد جدید در هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: عدالت محوری یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم‌ بوده و هست و به موازات آن موضوع فسادستیزی مطرح است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: یکی از چالش‌های جدی که در کشور وجود داشته و هنوز هم مردم را اذیت می‌کند، نظام پرداخت یارانه‌ها است. تاکنون بخش اعظمی از یارانه‌ها به حلقه اول زنجیره یعنی تولید و تامین کالاها اختصاص داده می‌شد.

 

وی افزود: دولت به هیچ وجه قصد حذف یارانه کالاهای اساسی را ندارد بلکه تلاش دولت این است که یارانه‌ها را به چرخه انتهایی یعنی مصرف کننده بدهد. برای همین محل پرداخت یارانه کالاهای اساسی جابه جا می‌شود و به جیب مردم خواهد رفت.

 

دهنوی با تاکید بر تصمیم شجاعانه دولت و شخص رئیس جمهور در موضوع حذف ارز ترجیحی ادامه داد: مشارکت و همراهی مردم لازمه اصلاح ساختاری در اقتصاد کشور است و همه جناح‌های سیاسی هم این کار را برای اقتصاد کشور نجات‌بخش می‌دانند.

 

وی با اشاره به شبهاتی که عده‌ای در فضای مجازی مطرح می‌کنند، گفت: کسانی اینگونه مباحث را مطرح می‌کنند که پیش از این از محل این یارانه‌ها نفع بسیاری برده بودند برای همین مردم اخبار را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و هر مطلبی را در فضای مجازی انتشار ندهند یا بازنشر نکنند.

 

 

کد خبر 1174113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha