مساجد سطح و کیفیت برنامه‌های مهدوی خود را ارتقاء دهند

خراسانی‌زاده گفت: قطعا برنامه‌هایی همچون مراسم دعای ندبه و قرائت دعای عهد در مساجد خوب و موثر است اما اهالی مساجد باید سطح برنامه‌های خود در حوزه مهدویت را ارتقاء دهند.

«محمد خراسانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آشنایی ما با موضوعاتی همچون مهدویت و انتظار مرهون آموزش والدین و مبلغان دینی در مساجد و هیئت های مذهبی است، اظهار کرد: مدارس و دانشگاه ها با وجود اینکه افراد زمان زیادی را در آنها سپری می کنند، در ارتقای معارف مهدوی آنان نقش بسیار کمرنگی دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: رسانه ها نیز نتوانستند میزان آشنایی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با عمق ارزش های مهدوی را آنچنان که باید ارتقا دهند، البته برنامه های خوبی در رسانه ملی پخش می شود، ولی عمدتا درجا می زند و تکرار است.

 

وی اضافه کرد: قطعا قرائت دعاها و زیارت نامه هایی همچون دعای ندبه و عهد در مساجد خوب و موثر است ولی اهالی مساجد باید سطح برنامه های خود در حوزه مهدویت را ارتقا دهند.

 

خراسانی زاده افزود: مساجد در حوزه مهدویت باید همکاری هایی با مراکز مرتبط داشته باشند وگرنه فعالیت های آنان که البته خوب است، ارتقای کیفی پیدا نمی کند. هر مسجدی که امکانات مالی را دارد باید هر هفته از حضور یک استاد در حوزه مهدویت و فرهنگ انتظار بهره گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: سخنرانی کردن به تنهایی نیز نمی تواند چندان موثر باشد. همچنان که ما در برگزاری عهدواره چله مهدویت سعی کردیم مشارکت مردم را افزایش دهیم به جای اینکه صرفا مردم، در عهدواره شرکت کنند. مسجدی ها نیز باید مردم را به صورت مستقیم در برگزاری برنامه های حوزه مهدویت، تشویق کنند زیرا با درگیر شدن، نتیجه بیشتری حاصل می شود.

 

کد خبر 1174310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha