تحول در خوزستان با ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت جدی از نخبگان ایجاد می‌شود

آیت‌‌الله حیدری گفت: ایجاد زیرساخت‌ها، رفع موانع و حمایت جدی از نخبگان علمی در خوزستان به طور قطع موجی از تحول در استان و کشور به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله محسن حیدری» امروز (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت) در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: با توجه به راهبرد و پیگیری‌های مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر در جخت ارتقای علم و فناوری، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رسالت قرآن را هدایتگری و تربیتی دانست و افزود: توجه به ارتقای ظرفیت‌های علمی مورد تاکید قرآن است و آموزه‌های قرآن به شکوفایی استعدادهای بشر و تشویق انسان‌ها به استفاده از ابزارهای علمی کمک می‌کند.

 

وی مهمترین کار امام عصر (عج) را علاوه بر عدالت‌گستری، امنیت کامل و گسترش دین، بحث علم و فناوری دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری یکی از اهداف اصلی انقلاب را تمدن اسلامی مطرح کردند و فرمودند که رسیدن به تمدن اسلامی بدون علم و فناوری ممکن نیست از این رو بیشترین اهتمام خود را بر علم و فناوری قرار داده‌اند.

 

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه دولت‌ها را به حمایت از نخبگان و علم و فناوری ترغیب کردند و همین سیاست‌های حکیمانه منجر به ایجاد پارک علم و فناوری شد ابراز کرد: البته استان خوزستان در این زمینه باید سهمی را بر عهده بگیرد و گرچه حرکت‌های خوبی انجام و حدود ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان تأسیس شده اما هنوز ظرفیت‌های علمی استان شکوفا نشده از این باید با جدیت به آن پرداخته شود.

 

وی از مسئولان و دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست به میدان بیایند و از علم و فناوری حمایت جدی کنند و ادامه داد: اگر موانع برداشته و از نخبگان حمایت شود، انسان‌های نخبه و فکور مجال فعالیت پیدا کنند، مسیر خود را تشخیص خواهند داد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حمایت جدی از نخبگان، دانشمندان و نیروهای متعهد دانشگاهی باید به اولویت مسئولان کشور و استان تبدیل شود یاد آور شد: ایجاد زیرساخت‌ها، رفع موانع و حمایت جدی از نخبگان علمی در خوزستان به طور قطع موجی از تحول در استان و کشور به وجود خواهد آورد.

 

کد خبر 1174460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha