اعطای یارانه مستقیم به کتابخوانان، لازمه رشد فرهنگ مطالعه است

 نویسنده و پژوهشگر حوزوی گفت: از جمله الزامات رشد فرهنگ مطالعه در جامعه، اعطای یارانه مستقیم به کتابخوانان برای خرید کتاب است. 

حجت الاسلام آرش رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ابراز داشت: با توجه به گرانی کاغذ و به تبع آن افزایش قیمت کتاب در سال های اخیر لازم است که حمایت بیشتری از طیف کتاب خوان جامعه از جمله اساتید، طلاب و دانشجویان به عمل آید.

 

وی افزود: در این خصوص به نظر بنده، یکی از راهکارهای مؤثر این است که یارانه بخش کتاب به طور مستقیم به افراد کتاب خوان داده شود و البته در این میان حمایت از بخش نشر نیز بر اساس نگاه و رویکرد هدفمند و اولویت دار نباید فراموش شود.

 

وی با بیان این که تاکنون چهار کتاب به قلم و تلاش او منتشر شده است، گفت: یکی از این کتاب ها، "قاعده الواحد"، کتاب درسی حوزه علمیه خواهران و دیگری "تربیت توحیدی" است که به اهتمام نشر هاجر ویژه طلاب خواهر به زیور طبع آراسته شده که البته قابل استفاده برای عموم مردم و خانواده هاست و عنوان کتاب سوم با موضوع تربیتی و اخلاقی،" آداب کوی جانان" می باشد، ضمن آن که کتاب چهارم درباره "نقد و بررسی انجمن حجتیه" است.

 

مدیر کل امور تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: دو کتاب دیگر نیز در مراحل پیش از چاپ قرار دارد که ان شاءالله به زودی منتشر می گردد.

کد خبر 1176143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha