موزه جهرم دارای ساختمان مستقل می شود

رضایی کوچی گفت: با احداث بنای جدید، موزه شهرستان جهرم به ساختمان مستقل تجهیز می شود.

«محمدرضا رضایی کوچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت روز «موزه» گفت: فرهنگ به ارث رسیده از روزگاران پیشین، سندی است متقن بر دستیابی به تفکرات و زندگی گذشتگان و ابزاری مناسب برای تغییر و تحول و جست و جوی راه‌های نیکو اندیشیدن و بهتر زیستن است.

 

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: موزه‌ها از گنجینه‌های ارزشمند و از مراکز مهم اجتماعی و نمودهایی از میراث فرهنگی هستند که احساس سربلندی و افتخار مردم را در پی دارد و در رونق صنعت گردشگری منطقه نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به راه اندازی موزه مردم شناسی در این شهرستان عنوان کرد: موزه شهرستان جهرم گامی بسیار مؤثر در شناسایی و معرفی آثار این دیار مذهبی- تاریخی است که از تلاش های بانیان موزه و مجموعه میراث فرهنگی قدردانی می کنیم.

 

رضایی کوچی از احداث ساختمان مستقل برای موزه جهرم خبر داد و اظهار کرد: با اختصاص زمین برای این منظور، موزه جهرم از یک مکان مستقل برخوردار می شود.

 

وی عنوان کرد: پیش از این نیز اعتباری 10 میلیارد تومانی به منظور احداث ساختمان موزه اختصاص پیدا کرده بود که با مشخص شدن مکان برای احداث آن، روند ایجاد این ساختمان آغاز می شود.

 

به گزارش شبستان، موزه جهرم که اکنون در ساختمان استیجاری واقع شده،‌ دارای بخش‌های مختلف جهرم‌شناسی، مردم شناسی، موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، موزه سلامت، مشاهیر، موزه اسناد و متون تاریخی، موزه سنگ، موزه اسناد وزارت کشور و آموزش و پرورش است.

 

همچنین گنجینه آثار، اسناد و مسکوکات قدیمی جهرم این موزه از بخش‌های مختلفی چون اشیاء پیش از تاریخ، فسیل‌ها و سنگواره‌‌های کشف شده در جهرم، اسناد تاریخی جهرم، نقشه‌های تاریخی، اشیاء به جا مانده از انقلاب اسلامی و شهدا و خاندان آیت‌اللهی بوده است.

 

در این موزه بازسازی مشاغل کهن جهرم چون شیشه‌گری، رنگرزی، قالی‌بافی، چینی‌بندزنی، عطاری، حصیربافی سنتی و مطبخ‌های قدیم جهرمی تهیه شده است.

 

کد خبر 1176429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha