حذف ارز ترجیحی در جهت خدمت به مردم بود/ دولت نگذارد گرانی‌ها به طبقات پایین جامعه فشار بیاورد

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دولت برای جلوگیری از این فسادها ارز ترجیحی را حذف کرد و یارانه را مستقیم به مصرف کنندگان پرداخت کرده است، گفت: در این راستا دولت نگذارد فشار این گرانی‌ها به طبقات پایین و مستضعف جامعه وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ٣٠ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی  گرگان اظهارداشت: تصمیم دولت در خصوص حذف ارز ترجیحی پیش از این موجب فسادهای زیادی شده بود و الان در جهت خدمت به مردم است. 

 

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نظر تمامی اقتصاددانان در این  تصمیم دولت برداشتن ارز ترجیحی بود، افزود: کسانی که مخالفت در این زمینه داشتند زمان آن را مناسب نمی‌دانستند، در حالی که همه بر حذف ارز ترجیحی توافق داشتند.

 

وی ادامه داد: عده‌ای با گرفتن ارز ترجیحی به جای وارد کردن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، آن را در جای دیگر خرج می‌کردند یا پس از وارد کردن با ارز ترجیحی، با قیمت ارز واقعی به مردم می فروختند.

 

آیت‌الله نورمفیدی گفت: برخی ‌نیز با داشتن ارز ترجیحی پس از وارد کردن کالا و یا خرید داخلی، به علت گران بودن کالای مورد نظر در کشورهای دیگر، آن را قاچاق می‌کردند که این خود بخشی از فساد ارز ترجیحی بوده است.

 

وی با بیان اینکه دولت برای جلوگیری از این فسادها ارز ترجیحی را حذف کرد و یارانه را مستقیم به مصرف کنندگان پرداخت کرده است، افزود: در این راستا دولت باید جلوی عده‌ای سودجو  که سایر کالاها را به بهانه‌های واهی گران کردند را بگیرد و نگذارد فشار این گرانی‌ها به طبقات پایین و مستضعف جامعه  وارد شود و نظارت های خود را بیشتر کند. 

 

امام جمعه گرگان، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال پیدا کردن فرصت برای رسیدن به اهدافش از همین فرصت‌ها است، خاطرنشان کرد: کشور بارها در مقاطع حساس قرار گرفته و مردم نیز با اشتباه تاریخی ۲۵ سال دچار گرفتاری بودند و امروز که در شرایط حساس تاریخی قرار داریم، باید مراقب باشیم تا ملت دیگر اشتباه تاریخی را تکرار نکنند.

 

وی با اشاره به سوم‌ خرداد سالروز فتح خرمشهر، گفت: این شهر در شرایطی که هیچ کس فکر نمی‌کرد این شهر آزاد شد، همچنان که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان اشاره داشتند، امروز ما خرمشهرهای دیگر در عرصه‌های علمی، فناوری، هوافضا، نظامی و دفاعی و موارد دیگر داریم که باید به دست جوانان امروز فتح شود.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به برگزاری اولین کنگره شهدای روحانی در قم، افزود: روحانیون در عرصه‌های مختلف از جمله ترویج و گسترش اسلام از گذشته تا امروز نقش آفرین بود و  در میدان جنگ و مبارزه حضور داشتند، بطوری حدود چهار هزا ر شهید روحانی در کشور داریم.

 

وی با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روز بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ایرانی ترکمن نیز گفت:  این شاعر اهل سنت، جدا از بحث شعر مومن راستین، علاقمند به وحدت اسلامی، عارف و وطن‌دوست بوده است.

 

امام جمعه گرگان افزود: مختومقلی فراغی علاقه زیادی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشت و در اشعارش از امام امیرالمومنین (ع) تا امام زمان (عج) و حتی حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) نام‌ برده و حتی از آنان تقاضای شفاعت می‌کند.

 

 

کد خبر 1177047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha