باید کالا‌های با اصالت از کالا‌های تقلبی تفکیک داده شوند/اراده جدی وزارت صمت برای مقابله با قاچاق

شکراللهی با بیان اینکه باید کالا‌های با اصالت از کالا‌های تقلبی تفکیک داده شوند، گفت: رویکرد جدیدی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود نشان از اراده ای جدی برای مقابله با مسئله قاچاق دارد،

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محسن شکراللهی، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت شب گذشته (یکشنبه اول خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه آیا زیر ساخت‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا مهیا است، گفت: باید کالا‌های با اصالت از کالا‌های تقلبی تفکیک داده شوند به طوری که سامانه رهگیری و کد شناسه کالا همه در راستای این است که وزارت صمت به وظیفه ذاتی خود عمل کند و کالای با اصالت از کالای تقلبی تشخیص داده شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد جدیدی که در وزارت خانه دنبال می‌شود نشان از اراده ای جدی برای مقابله با مسئله قاچاق دارد، ادامه داد: در سال‌های گذشته اجرای طرح مقابله با قاچاق را در حوزه لوازم خانگی داشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد، اما در دوره وزارت  فاطمی امین رویکرد‌ها در راستای مبارزه با قاچاق تغییر پیدا کرده است.

 

شکراللهی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حقوقی و فنی برای شروع طرح مبارزه با قاچاق را آماده کرده ایم، گفت: این سوال مطرح می‌شود که اگر زیرساخت‌ها آماده است و سامانه جامع تجارت به درستی فعالیت می‌کند چرا کالای قاچاق را در سطح عرضه شاهد هستیم.

 

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت با اشاره به اینکه باید اراده جدی تری را در سطح عرضه داشته باشیم وگرنه همه زیرساخت‌ها بدون ورود جدی نهاد‌های نظارتی به ثمر نمی‌نشیند، گفت: وزارت صمت در رویکرد جدید همگرایی را شکل خواهد داد.

 

وی درباره اینکه مشکلاتی که در سطح عرضه شاهد هستیم را چگونه باید برطرف کنیم، گفت: امروزه مشکلی را در سطح عرضه و در سطح ورود کالای قاچاق به کشور شاهد هستیم. طبق قانون باید سقفی را برای ورود کالا‌های کوله بری به داخل کشور در نظر بگیریم. باید قانون توسط استانداران استان‌های مرزی در خصوص ماده ۹ مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 1177945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha