رویکرد مبارزه با قاچاق کالا از شیوه سنتی و موردی محور بودن تغییر یافته است

پرهام فر با بیان اینکه رویکرد مبارزه با قاچاق کالا از شیوه سنتی و موردی محور بودن تغییر یافته است، گفت: قانون جدید ۲۰ روز پیش لازم الاجرا شد، در قانون جدید مقرر شد تا برخوردها بازدارنده باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امیرمحمد پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق شب گذشته (یکشنبه اول خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اینکه چرا طرح های قبلی مبارزه با قاچاق کالا به نتیجه مطلوب نرسیده است، گفت:‌ رویکرد مبارزه با قاچاق کالا از شیوه سنتی و موردی محور بودن تغییر یافته است، ما به سمت مبارزه چند لایه پیش رفته ایم. اقدامات ما از زمان ورود به سطح عرضه شروع می شود.

 

وی با بیان اینکه پیش از این شرایط به گونه ای بود که کالا وارد کشور می شد و معافیت ها و تخفیف ها پرداخت نمی شد و کد رهگیری و شناسه برای کالا تعلق نمی گرفت، گفت: ظرف یک ماه ستاد مبارزه با قاچاق کالا دستورالعمل جدید را آماده کرد و الان در جلسات دولت مطرح است.کالا باید در نقطه صفر مرزی ثبت شود تا خدمات پس از فروش، حمل و نقل را شامل شود.

 

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق درباره اینکه قانون جدید چه زمانی لازم الاجرا شد، گفت: قانون جدید ۲۰ روز پیش لازم الاجرا شد، در قانون جدید مقرر شد تا برخوردها بازدارنده باشد. حجم کالای قاچاق یک و چهار دهم میلیارد دلار است لذا تغییر رفتار در نوع قاچاق صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شاید قاچاق در سطح عرضه بیشتر باشد اما نوع عرضه و ارائه کالای قاچاق تغییر یافته است، گفت: عرضه لوازم خانگی به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کرده است به طوری که بازاریابی و تبلیغ در این فضا صورت می گیرد. از وضعیت نابسامان باید به سمت وضعیت به سامان پیش برویم بنابراین باید حتما گام به گام به سمت ساماندهی هدایت شویم و در نهایت باید هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها افزایش یابد.

کد خبر 1177946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha