سهم  شرکت های دانش بنیان گیلان در تولید ناخالص ملی مشخص شود

عباسی با بیان ایتکه سهم شرکت های دانش بنیان گیلان در تولید ناخالص ملی مشخص شود گفت: از فناوری نوین در حوزه کشاورزی جهت ارتقا کیفیت محصولات بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی » عصرامروز (سه شنبه، ۳ خرداد ) در جمع بندی سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان در استانداری این استان اظهار کرد: توجه دانش بنیان زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند.


استاندار گیلان با بیان اینکه مردم، مسئولان و شرکت های دانش بنیان سه ضلع تحقق شعار سال هستند گفت: از همه ظرفیت های دانش بنیان بایستی برای نوآوری و خلاقیت بهره گرفته شود چراکه در دهه های گذشته فناوری گیلان متوقف شده بود.

 


عباسی اذعان کرد: نگاه دولت ارتقا بهره وری است و درصدد است که شرکت های دانش بنیان را فعال کند.

 

 

 

وی به ظرفیت عظیم گیلان در حوزه های مختلف دریایی، صنعت و کشاورزی پرداخت و خاطر نشان کرد: گیلان ۱۰۰ هزار دانشجو و نخبه دارد و بدین سبب قادر خواهیم بود که در بخش دانش بنیان حرف برای گفتن داشته باشیم.

 


وی تصریح کرد : با توجه به ظرفیت بالای فناوری و دانش بنیان در گیلان بخش عظیمی از دانشجویان ما بیکار هستند.


استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تولید ما بایستی رقابت پذیر باشد گفت: از ظرفیت های جوانان نخبه بهره گرفته شود و از ایده های نوین حمایت لازم صورت گیرد.



وی اضافه کرد: بسیاری از ظرفیت ها و امکانات در گیلان بلا استفاده مانده است که بایستی آن ظرفیت ها شناسایی و در حوزه دانش بنیان بهره گرفته شود‌.

 


عباسی با اشاره اینکه از سفر ریاست جمهوری بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است افزود: بایستی با توجه به فناوری اشتغال ایجاد شود و نخبگان جوان را جذب کنیم.


استاندار گیلان به کشاورزی و تولید برنج به روش صنعتی پرداخت و تصریح کرد: با بهره گیری از فناوری دانش بنیان می توان ضایعات حاصل از برنج را کاهش و تولید را با کیفیت بالا ارائه داد.



عباسی با اشاره به اینکه تولیدات ما خام فروشی می شود اظهار کرد: با بهره گیری از صنعت نوین می توان از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری کرد.



وی با تاکید بر اینکه سهم شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری گیلان در تولید ناخالصی ملی مشخص شود تصریح کرد: ۱۲۰ مجوز بی نام در حوزه های مختلف در گیلان تعریف شده است. 

کد خبر 1178694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha