لزوم تغییر برخورد سازمان ها با شرکت ‌های دانش در حوزه بیمه و مالیات

نصیری گفت: برای رشد کیفی شرکت های دانش بنیان لازم است تا نحوه برخورد ادارات و سازمان‌ ها با شرکت ‌های دانش اصلاح شود و با شرکت های دانش بنیان در حوزه بیمه و مالیات به گونه حمایتی برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی نصیری»، امروز (چهارشنبه 4 خرداد) با تاکید بر لزوم تغییر برخورد سازمان‌ های دولتی با شرکت ‌های دانش ‌بنیان در جمع خبرنگاران گفت: برای رشد کیفی شرکت های دانش بنیان لازم است تا نحوه برخورد ادارات و سازمان‌ ها با شرکت ‌های دانش اصلاح شود.

‌رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌ های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با شرکت های دانش بنیان در حوزه بیمه و مالیات همان برخوردی می شود که با شرکت‌ های غیر دانش‌ بنیان می‌شود و این در صورتی است که قانون به سازمان‌ ها اجازه تغییر نوع نگاه در این خصوص را داده است.

وی اضافه کرد: در بحث مالیات که شرکت‌ ها باید ۲۵ درصد از سود سالیانه را به عنوان مالیات پرداخت کنند طی تبصره ‌ای اگر قرارداد شرکت در حوزه فناوری اطلاعات، قراردادی مبنی بر خرید نرم‌ افزار باشد باید ۱۲ درصد از سود سالیانه به عنوان مالیات پرداخت شود و اگر قرارداد تولید نرم ‌افزار باشد این رقم به 6 درصد کاهش می ‌یابد.

نصیری تصریح کرد: حمایت از شرکت ‌های دانش ‌بنیان به توسعه و رونق اقتصادی آنها کمک می کند و همچنین شرکت‌ ها را در آینده به سطحی خواهند رسید که بتوانند مالیات بیشتری پرداخت کنند.

کد خبر 1178968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha