توسعه کشاورزی در گلستان، اقتصاد شهری و روستایی را رونق می‌دهد/ دولت و مجلس در رفع مشکلات کشاورزان مصمم هستند

سنگدوینی با بیان اینکه گلستان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است، بر توسعه این بخش تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند اقتصاد شهرها و روستاهای استان را رونق دهد.

«رمضانعلی سنگدوینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: گلستان با تولید حدود ۵ میلیون تن انواع تولیدات زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود.

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان در تولید برخی محصولات استراتژیک مانند گندم، گوشت مرغ، دانه های روغنی و غیره از استان‌های برتر در کشور است که سهم مهمی در امنیت غذایی جامعه دارد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، افزود: بیشتر ۳۵ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و درآمد اغلب مردم استان وابسته به این بخش است.

 

سنگدوینی اظهارکرد: توسعه بخش کشاورزی می تواند ارتقا و رونق وضعیت اقتصادی شهرها و روستاهای استان را در پی داشته باشد که لازمه این امر رفع موانع و مشکلات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر روزهای اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان گلستان گفت: از ظرفیت های مختلف استان در زمینه های زراعت، گلخانه، باغداری، شیلات و غیره بازدیدهایی به عمل آمد و نشست هایی هم با فعالان بخش کشاورزی برگزار شد که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس قول دادند با همراهی دولت مشکلات بخش کشاورزی و کشاورزان استان را برطرف کنند.

 

کد خبر 1181333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha