برگزاری یادواره شهید حاج میرزا سلگی  و ۸۵۰ شهید  شهرستان نهاوند

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، یادواره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و استاندار همدان در نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،  حجت الاسلام «عباسعلی مغیثی» در  مراسم یادواره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند گفت:  خداوند این نظام و انقلاب را حفظ کرده است و این انقلاب باید زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود.

امام جمعه نهاوند افزود: استکبار جهانی نمی خواست این انقلاب در برابر دشمن پیروز شود اما توفیقات انقلاب اسلامی موجب شد که دشمنان طرح فتنه، تحریم و تهدید علیه این ملت را آغاز کنند.

حجت الاسلام مغیثی افزود: با وجود تحریم و تهدیدهای مختلف دشمنان نظام اسلامی علیه ایران، امروز این ملت با اقتدار پرچم مقاومت را بلند کرده و آمریکا را از منطقه بیرون کرده است.

«علیرضا قاسمی فرزاد»  در ادامه این مراسم  افزود: یکی از نگرانی های شهید حاج محمد میرزا سلگی وضعیت جوانان و اشتغال، تامین مسکن و ازدواج فرزندان شهدا بود.

استاندار همدان افزود: زمانی که این شهید مشاور امور ایثارگران استاندار در اوایل دهه ۹۰ بود از همکلامی و صحبت با این شهید روحیه می گرفتم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه هیچگاه در وجود این شهید گرانقدر احساس خستگی را شاهد نبودیم، افزود: شهید میرزا سلگی اهل گلایه و شکوه نبود و خیرخواهی در وجود او موج می زد
 

استاندار همدان با بیان اینکه رییس مجلس با حضور در نهاوند از سد در حال اجرای این شهرستان نیز بازدید کرد، گفت: دولت و مجموعه مسئولان در استان همدان برنامه های مفصلی در حوزه تامین آب مورد نیاز استان دارند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: خدمت رسانی به مردم با اولویت حفظ سلامت، معیشت و اشتغال به عنوان اولویت دولت در استان پیگیری می شود.

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آغاز سفر به استان وارد فرودگاه همدان شد و مورد استقبال رسمی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مقامات قرار گرفت.

قالیباف در ادامه با سفر به شهرستان نهاوند ضمن بازدید از روند اجرای مجموعه سد گرین، با حضور در گلزار شهدای شهر و اهدای گل به مقام شامخ شهدای این شهرستان نیز ادای احترام کرد.

 

 

کد خبر 1181444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha