دیدار هنیه با اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان در استانبول

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز یکشنبه با اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان در مقر این اتحادیه در استانبول دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرفین در این دیدار به بررسی آخرین تحولات فلسطین و تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه قدس و مسجد الاقصی پرداختند.

 

اسماعیل هنیه ضمن اشاره به جنایات اخیر اشغالگران اسرائیلی در مسجد الاقصی و برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس، بر ضرورت تلاش تمامی طرف‌ها جهت حمایت از مسجد الاقصی و حفظ هویت اسلامی آن تاکید کرد.

 

هنیه تصریح کرد که قدس و مسجد الاقصی دو مؤلفه اصلی وحدت امت هستند که بر سر آن‌ها اجماع وجود دارد.

 

وی همچنین اظهار داشت که سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین با توجه به وضعیت کنونی و خطرات پیش روی مسئله فلسطین، در راس اولویت‌های جنبش متبوعش قرار دارد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع تاریخی علما تقدیر کرد و گفت علما عمق استراتژیک در پایبندی به اصول ملت هستند و با فتاوای خود حامیان حقوق ملت فلسطین و پیام حق و مسیر جهاد در فلسطین هستند.

 

اسماعیل هنیه همچنین به تشریح گزینه های راهبردی جنبش متبوعش در مرحله کنونی به ویژه پروژه مقاومت و رویارویی با رژیم اشغالگر و طرح های آن و اعتباربخشی مجدد به مسئله فلسطین به طور عام و مسئله قدس به طور خاص پرداخت.

کد خبر 1182701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha