تسلیم تنها ١۵ درصد اظهارنامه مالیاتی در گلستان/ ١٠ پرونده بزرگ فرار مالیاتی در دست بررسی است

حاجی مشهدی گفت: تا کنون تنها ١٢ هزار نفر از مشمولان استان گلستان اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم کرده اند که ١٢ درصد از کل مشمولان را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قربان حاجی مشهدی» امروز (پنجشنبه ١٩ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی تا پایان خرداد، گفت: تا کنون تنها ١٢ هزار نفر از مشمولان استان اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم کرده اند که ١٢ درصد از کل مشمولان را شامل می شود.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: موعد تسلیم اظهارنامه های مالیاتی تمدید نمی شود و موعدیان نسبت به پرداخت هر چه سریعتر مالیات خود اقدام کنند و آن را به روزهای پایانی می‌اندازند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۵ هزار فقره اظهارنامه مالیاتی در گلستان دریافت شد که از این تعداد ۴۵ هزار نفر، از روش تبصره ١٠٠ و توافقی مالیات خود را پرداخت کردند.

 

حاجی مشهدی با بیان اینکه درآمد مالیاتی پیش بینی استان در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال بود، گفت: با همکاری تمامی  مردم حدود ۱۴ هزار مالیات در استان دریافت شد.

 

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، پیش بینی می شود امسال بیش از ٢٠ هزار میلیارد ریال در استان مالیات وصول شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی گلستان در خصوص فرارهای مالیاتی برخی افراد در استان، افزود: با همکاری نهادهای نظارتی این مسئله در استان روند کاهشی پیدا کند.

 

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ پرونده بزرگ فرار مالیاتی استان در دست بررسی است که مجموع مالیات این پرونده ها، بیش از یک  هزار میلیارد ریال است.

 

حاجی مشهدی اظهارداشت: برخی از متهمان این پرونده ها در تلاش هستند تا از طریق ارتباط با مدیران سیاسی و اعمال فشار به امور مالیاتی مالیات خود را پرداخت نکنند.

 

 

 

کد خبر 1184214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha