سایه خورشید هشتم در آسمان گیلان/ اینجا دل ها به پنجره  فولاد گره خورد

مردم ولایتمدار گیلان با نثار شاخه گل از حضور پر برکت خدام رضوی در رشت استقبال گرم و پر شوری داشتند.

خبرگزاری شبستان_ رشت، سمیه بشارتی؛ چند روزی است که گیلان مهمان دارد، مهمانی از جنس رضوی. همه ما با شنیدن نام علی بن موسی الرضا (ع) بی‌اختیار آشوبی در درونمان ایجاد می شود و دل ما بی هوا راهی پنجره فولاد و حرمش می شود. همیشه این ما بودیم که مهمان آقا علی بن موسی الرضا(ع) بوده و مورد لطف و معرفت آقا و خدامش قرار می گرفتیم، اما امروز ما میزبان کاروان رضوی هستیم.‌

اکنون چند سالی است همزمان با دهه کرامت کاروان خدام رضوی که حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) است، دل‌های بی‌قرار و عاشق را به حرم متصل می‌کند، و امسال نیز فضای تمامی شهرها و روستاهای گیلان را معطر به صحن مطهر امام هشتم(ع) کرد.


این روزها خورشید دل‌انگیز هشتم با ورود پرچم متبرکش در میان اشک و لبخندها، بر مردم رشت سایه افکند تا اینگونه هر آنکه پای رفتن تا حرمش را نداشت به نوعی حرم را به خانه دلش دعوت کند.‌

کاروان زیر سایه خورشید از ۱۵ خرداد وارد گیلان شد و از چندین شهرستان، بیمارستان و محلات بازدید کرد. این کاروان عصر روز گذشته( پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد) با حضور در صیقلان و حرم مطهر فاطمه اخری(س) مورد استقبال گسترده عموم مردم قرار گرفت و مردم ولایی گیلان با نثار گل به خدام رضوی حضور شان را گرامی داشتند.

 

 



*امیدوارم میزبان خوبی برای مهمانان رضوی باشیم
زهرا عباسی در این مراسم استقبال در حالی که گل به دست داشت اظهار کرد: ما هر چه داریم از مکتب ائمه اطهار (ع) است.


وی با بیان اینکه هر چی در زندگی از امام رضا (ع) خواستم اگر حکمت بود بدان رسیدم، گفت: دشمنان اسلام و نظام بدانند با وجود چنین الگوهای ارزشمندی هرگز نمی توانند تفکر اسلامی را از جهان هستی محو کنند.



عباسی تاکید کرد: هر نگاه و لطف ائمه اطهار(ع) زندگی ما را در دنیا و آخرت بیمه خواهد کرد.

 


وی با چشمان گریان خاطرنشان کرد: از امام رضا (ع) می خواهم دست جوانان را بگیرد و هر فردی که مشکل دارد به حق این روزهای عزیز حل شود.‌



این شهروند رشتی با اشاره به اینکه شفای بیماران صعب العلاج و گره گشایی مشکلات از جمله عنایت هایی است که به چشم دیده ام گفت: امیدواریم که امروز میزبان خوبی برای خادمان رضوی در گیلان باشیم.



وی با تاکید براینکه همیشه ما مهمان امام رضا (ع )بودیم و خدام با ارادت خاصی از ما پذیرایی کردند تصریح کرد: امیدواریم امروز ما نیز بتوانیم استقبال باشکوهی داشته باشیم.

 

 



در جای دیگر دختر بچه ای دیگر با شاخه گل نگاهم را به خود جلب کرد. با او هم صحبت شدم و پرسیدم برای چی اومدی عزیزم ... در جوابم با چشمانی گریان که بغز گلویش را می فشرد، گفت: اومدم استقبال کنم از خدام امام رضا (ع).


او که نامش سعیده بود به تنها درخواستش از آقا اشاره کرد و ادامه داد: دوست دارم بروم زیارت و برای کبوترهای حرم آقا دونه بریزم.



در سوی دیگر بانوی دیگر که با التماس امام رضا(ع) را صدا می‌کرد و می‌گفت: "بیمارم را شفا بده. بیمارم جوان است و بچه کوچک دارد"، همه حضار را به سوی خود جلب کرده بود.‌


سر ساعت اعلام شده عاشقان شمس و الشموس با شاخه گلی در صیقلان رشت منتظر خدام بودند نگاه ها به سمت ورود خدام بود بعد از چندین دقیقه انتظار، چشم انتظاری به پایان رسید. با ورود خدام توأم با مداحی، خیل جمعیت، خادمان رضوی را به سمت حرم مطهر خواهر امام رضا (ع ) هدایت و بدرقه کردند.‌

 

 



*جوانان را با سبک زندگی ائمه اطهار (ع )آشنا کنید
مادر شهید علیرضا مژدهی اظهار کرد: دشمنان اسلام و نظام بدانند هرگز نمی توانند با وجود میراث گرانبهایی چون علی بن موسی الرضا (ع) به کشور مارنفوذ کنند.


وی با تاکید بر اینکه مراسم های این چنینی در جانعه بیشتر شود گفت: با برپایی چنین مراسم‌هایی جوانان و نوجوانان بیش‌از پیش با ائمه اطهار( ع) انس خواهند گرفت و در برابر ترفندهای دشمنان واکسینه خواهند شد.

 

 


اشرف رحمانی خاطرنشان کرد: زیارت امام رضا(ع) آروزی همه عاشقان است امیدوارم د این مراسم هر عزیزی که تا اکنون به پابوس حرمش نرفته قسمتش شود.



مادر شهید مژدهی ادامه داد: دشمنان با وجود فضای مجازی و ماهواره ها درصدد ایجاد  بی انگیزگی و ناامیدی در بین جوانان هستند  و مسئولان با وجود حرم مطهر امام رضا (ع ) و دیگر نوادگان ائمه اطهار می توانند جوانان را با این ترفندها آشنا کنند.

 

 



* همه ما در این مراسم دعوت شده آقا علی بن موسی الرضا (ع) هستیم
حجت الاسلام رسول یاسینی در این مراسم به عنایت و کرامت های گسترده امام رضا (ع) پرداخت و تصریح کرد: یکی از خدام رضوی شبی امام رئوف را در خواب دید که فرمود: سه جوانی که زائرم هستند دنبال اسکان هستند، و برایشان اسکان مناسب تهیه کنید.‌

این خادم رضوی با بیان اینکه آن خادم در ادامه خوابش دید که حضرت گفت: به پسری که با این نشانه رنگ، پیراهن بر تنش هست بگو که ما بی معرفت نیستیم.


حجت الاسلامی یاسینی ادامه داد: آن خادم بعد از مشاهده این خواب به آدرس خواب که دیده بود رفت. دید ۳ پسر در پارک مشهد نشسته اند، گفت: شما دنبال اسکان هستید آنها گفتند: بله. گفت: من را آقا روانه کرده تا مکانی مناسب برای شما تهیه کنم.


وی اضافه کرد: در بین آن ۳ جوان، آن  جوان با پیراهنی که امام رضا (ع) بدان اشاره داشت را دید و صدایش کرد و آرام در گوشش گفت: آقا گفته ما بی معرفت نیستیم تا این رارگفت جوان زد زیر گریه ......



وی افزود: آن خادم دلیل گریه اش را از آن پسر جویا شد آن جوان زائر گفت: چون هر جا دنبال اسکان بودیم قیمت ها بالا بود و خسته شده بودم وقتی برای زیارت آمدم گفتم آقا چقدر شما بی معرفتید.‌

 

 


این خادم رضوی با تاکید بر اینکه همه ما دعوت شده آقا هستیم و بسیاری از هموطنان زیر پرچم و عنایت حضرت، حاجت روا شدند، اظهار داشت: خیلی از بیماران روحی و جسمی به واسطه تبرک پرچم امام رضا (ع) شفا یافتند.

 


حجت الاسلام یاسینی با بیان اینکه زیر پرچم آقا علی بن موسی الرضا(ع) در شهرستان رشت یک جوان از طناب دار نجات یافت تصریح کرد: دیروز مادر اولیا دم با مشاهده پرچم آقا گفت، من از حق بچه ام بخاطر علی بن موسی الرضا(ع) گذشتم.



وی با تاکید بر اینکه سعی کنید از خطاهای دیگران و اطرافیان بگذریم تا خدا نیر از گناهان ما بگذرد اظهار کرد: چند روز اخیر دشمنان به ساحت مقدس امام رضا(ع) حسارت کردند، اما بدانند هرگز نخواهند توانست تفکرات کثیفشان را بر این ملت شهید پرور حاکم کنند.‌

کد خبر 1184232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha