محفل انس با قرآن و جشن دهه کرامت در حوزه علمیه جامعه المصطفی لاهور

محفل انس با قرآن به مناسبت دهه کرامت با حضور مسئول خانه فرهنگ ایران در حوزه علمیه جامعه المصطفی لاهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محفل انس با قرآن به مناسبت دهه کرامت با حضور مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمیه جامعه المصطفی لاهور برگزار شد.

 

 پس از تلاوت زیبا و دلنشین قاریان جوان، جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور میلاد بانوی کرامت حضرت معصومه (س) و ولادت با سعادت امام علی بن موسی الرضا (ع) به حضار گرامی و تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت و در خصوص مکارم اخلاقی پیشوای هشتم (ع) توضیحاتی ارائه داد.

 

وابسته فرهنگی کشورمان طی سخنانش اظهار کرد: امام رضا (ع) انس خاصی با قرآن داشت. به طوری که هر سه روز یک بار ختم قرآن می کرد و می فرمود: اگر بخواهم در کمتر از سه روز هم می توانم یک قرآن ختم کنم؛ لیکن هیچ آیه ای را تلاوت نمی کنم مگر آنکه درباره آن اندیشه کنم.

 

در پایان مراسم ضمن قدردانی از قاریان جوان، جوایزی نیز توسط مسئول خانه فرهنگ به برگزیدگان مسابقات حفظ جزء 30 قرآن کریم اهداء شد.

 

وابسته فرهنگ جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم از حوزه علمیه بازدید به عمل آورد و با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین نجفی؛ رئیس حوزه علمیه جامعه المصطفی ملاقات کرد.

 

سید حسین نجفی طی ملاقات با ارائه توضیحاتی درباره حوزه گفت: حوزه علمیه جامعه المصطفی در سال 1984 در لاهور تاسیس شد و دومین حوزه علمیه شیعیان پس از جامعه المنتظر در این شهر می باشد.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 9 نفر استاد در جامعه انجام وظیفه می کنند و 80 الی 90 طلبه در خوابگاه حضور دارند. اکثریت طلاب حوزه از ایالت پنجاب است ولی از ایالت گلگت و بلتستان نیز طلبای بسیاری برای تحصیل در این حوزه علمیه ثبت نام می کنند.

کد خبر 1184809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha