دومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش و گرامیداشت ۱۱۰ شهید نیروی هوایی در قم برگزار می‌شود 

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دومین یادواره ۵۶۵شهید ارتش و گرامیداشت ۱۱۰ شهید نیروی هوایی در قم برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، امیر سرتیپ خلبان علی اکبر طالب زاده  ظهر امروز در نشست خبری دومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش و گرامیداشت ۱۱۰ شهید نیروی هوایی، با گرامیداشت 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای نیروی هوایی اظهار داشت: این آئین پنجشنبه 26 خرداد ساعت 18 در سالن همایش های بین المللی شهرداری برگزار می‌شود.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش افزود: یکی از رسالت های مهم، زنده نگاه داشتن یاد شهداست، با توجه به نیاز کشور در جنگ نرم که سالهای متمادی است آغاز شده و فرهنگ اسلامی ایرانی را مورد هدف قرار داده باید بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کنیم.

 

وی بیان کرد: همچنین یکی از اهداف مهم دشمن، فروپاشی خانواده هاست و ما برای حفظ خانواده و جوانان از توطئه های دشمن، نیاز به الگو داریم و در این میان تک تک شهیدان می توانند الگوی جوانان باشند، در این راستا مرور زندگی شهیدان و وصیت نامه هایشان یک دنیا درس برای آیندگان است.

 

طالب زاده عنوان کرد: از طرفی با جهاد تبیین می توان توطئه های شبانه روزی دشمنان بر علیه فرهنگ ایران اسلامی را خنثی کرد.

 

وی اظهار داشت: دایره ایثارگری مسئولیت این را بر عهده دارد که به خانواه شهیدان و ایثارگران سر بزند و دین خود را به این عزیزان ادا کنیم و یاد و نام شهیدان را زنده نگاه داریم.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از برنامه ها در خرداد ماه سال جاری خاطرنشان کرد: اهدای نشان خلبانی 9 شهید خلبان به موزه حرم مطهر حضرت معصومه در چهارنشبه ساعت 10 صبح در جوار بارگاه کریمه اهل بیت(ع) و آئین غبارروبی در گلزار شهیدان در امام زاده علی ابن جعفر و برگزاری دومین یادواره شهدای ارتش در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم و ملبس شدن به لباس خادمی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و حضور در جمع خانواده شهداء از اعم این برنامه هاست.

 

وی در ادامه به ظرفیت های مهم ارتش اشاره و تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اولین نیروی نظامی به شمار می رود که در قالب جهاد خودکفایی به مرتبه اطمینان بخشی از ساخت پهبادها، تجهیزات نقطه زن و سایر تجهیزات دست یافته است.

 

طالب زاده عنوان کرد:امروز هواپیماهایی داریم که علی رغم تحریم به دلیل خودکفایی پرواز می کنند و اولین نیرویی بودیم که نهضت قطعه سازی را انجام داده ایم و از بسیاری از این تجهیزات رونمایی کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: همچنین جز معدود کشورهایی هستیم که دانشکده خلبانی داریم و خلبان های مطرح در سطح جهان با توجه به تعامل خلبان هایی که در ایران آموزش دیده اند به چنین توانی در خلبان های ما واقف هستند و افراد آموزش دیده از بالاترین استانداردها برخوردار هستند.


در این جلسه خوش‌گفتاردبیر کنگره بزرگداشت شهدای والامقام ارتش نیز گفت: اگر چه در دوران جنگ تحمیلی نیروی هوایی ارتش مقر مستقری در قم نداشت اما این استان 565 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 


وی عنوان کرد: متاسفانه از عوامل مهم گمنامی ارتش در قم فقدان مقر رسمی این نهاد نظامی است و مقدمات اولیه برای راه اندازی دفتر جذب ارتش جمهوری اسلامی در قم در حال انجام است.

 

امیر سرتیپ علی‌رضا رودباری نیز در این نشست خبری با تاکید بر ساخت فیلم و سریال پیرامون شهدای ارتش بیان کرد: تعداد معدودی فیلم و آثار رسانه‌ای تولید شده درباره شهدای ارتش تولید شده است و اسطورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان گمنام هستند و لازم است تا در قالب جهاد تبیین نسبت به معرفی آنها در قالب های مختلف هنری اقدام شود.

 

وی تصریح کرد:اگر آمادگی رزمی و توان نظامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نبود شاید صدام می توانست به اهداف اولیه خود از جنگ دست پیدا کند.

 

سرهنگ محمد کاظمی نژاد فرمانده پایگاه شهید عباس اکبری نیز در این نشست خاطرنشان کرد:پذیرش دانشجویان خلبانی این گونه است که قبلا از کنکور استفاده می شد و در حال حاضر کنکور اولیه و اختصاصی مربوط به نیروی هوایی پذیرش می شود.

 

وی عنوان کرد: معایبنات خلبانی مهم ترین فیلتر پذیرش هستند و به دلیل حساسیت و استانداردهای بالایی که این شغل می طلبد تعداد محدودی پذیرش صورت می گیرد و بعد از پذیرش و صلاحیت علمی و آزمون و معاینات پزشکی وارد دانشگاه شهید عباس اکبری می شوند.

 

فرمانده پایگاه شهید عباس اکبری اظهار داشت: دوره های آکادمیک بر اساس روز دنیاست و افراد پس از اخذ استاندارد وارد دانشکده پرواز و در دو حوزه با سرنشین و بدون سرنشین تفکیک می شوند، در این جا دانشجویان از همه کشور هستند و در نهایت از بخش مقدماتی وارد عرصه هوایی می شوند که پس از دوره های پایه و پیشرفته فارغ تحصیل می شوند و درجه ستوان دوم می گیرند.

کد خبر 1185050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha