هیئت های مذهبی باید محل درس اخلاق و معنویت و شناخت باشد

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه مسائلی از قبیل رقابت های بد، دخالت دادن مسائل قومیتی، کارهایی که با فلسفه عزاداری در تناقض است و....باید در هیئت از بین برود؛ گفت: مردم باید درس اخلاق و معنویت و شناخت را از هیئت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۲۳ خرداد) در دیدار اعضای شورای هیئت های مذهبی استان با وی گفت: در رابطه با هیئت های مذهبی مسئله مهم این است یک هیئت با رسالت کامل وقتی شکل می گیرد چه هیئتی است؟

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: یعنی ارکان و چارچوب برنامه ها و...برای آنکه خواسته های دین در هیئت دیده شده شود، چگونه است.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم در هیئت باید نسبت به فرهنگ دینی خصوصاً احکام اسلامی آشنایی جدی پیدا کنند؛ گفت: در این رابطه حتماً چند دقیقه از وقت هیئت باید صرف بیان احکام دینی شود که واجب است.

 

 

 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: هیئت همچنین باید مردم را به اهل بیت نزدیک و ارادتمند ایشان کند که این بخش به عهده مداحی هیئت است.

 

 


 

وی تبیین معارف دین است که به وسیله سخنران خوب به مردم منتقل می شود را موضوع مهم دیگری عنوان کرد و افزود:  مردم در یک برنامه دینی در هیئت باید با قرآن و احکام و عزاداری و هم معارف دینی آشنا بشوند و مسئولین هیئت باید مراقب باشند این طراحی درست رقم بخورد و مردم باید فلسفه شکل گیری هیئت را بدانند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هیئت های مذهبی از شعائر دین هستند؛ خاطرنشان کرد: اصلاً فلسفه هیئت ها رعایت شعائر دین و جلوه دادن بیشتر و جمعیت بیشتری با خود همراه کردن است که خود این تبلیغ برای دین است و دشمن را مایوس می کند.

 

 

 

وی در همین رابطه به فراگیر شدن سرود سلام فرمانده و حساسیت شبکه های خارجی نسبت به آن اشاره و بیان کرد: چون می دانند اثر آن چقدر زیاد است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: هیئت ها موج قوی می توانند ایجاد کنند لذا علاوه بر برنامه های محله ای حتماً باید عزاداری تجمیعی هم داشته باشند تا عظمت عزاداری امام حسین علیه السلام نشان داده شود و در این رابطه در هر شهر یک تجمع گسترده امسال برگزار شود.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه مسائلی از قبیل رقابت های بد، دخالت دادن مسائل قومیتی، کارهایی که با فلسفه عزاداری در تناقض است و....باید در هیئت از بین برود؛ گفت: مردم باید درس اخلاق و معنویت و شناخت را از هیئت بگیرند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان متذکر شد: سهم هیئات در ترویج و نشر دین قابل توجه است و در حقیقت هیئت متولی بخشی از دینداری مردم است.

کد خبر 1185404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha