اجرای فاز سوم طرح یاس  در سطح استان خوزستان

فاز سوم طرح یاس (یاران آسیب‌ستیز) در سطح خوزستان با همکاری کمیته امداد و هلال‌احمر استان به‌منظور ارائه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، جلسه مشترک کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان امروز (دوشنبه 23 خرداد) به منظور بررسی مفاد تفاهم‌نامه ما بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس با حضور «وحید شعبانی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار شد.

 

«جمال شیبه» در مراسم افتتاحیه استقرار دختران طرح یاس (یاران آسیب‌ستیز) در خانه‌های هلال اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی برای دختران تحت حمایت کمیته امداد برگزار شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: در این طرح  آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان برای شرکت‌کنندگان ارائه داده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌شان را از بحران نجات دهند.

 

شیبه تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح در استان در این فاز، 210 نفر از خواهران آموزش‌دیده به ازای هر خانه هلال پنج نفر، در 42 خانه هلال مشغول فعالیت می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در فاز اول و دوم طرح یاس 1358 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش‌های هلال‌احمر استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند ابراز کرد: در فاز سوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از آموزش‌ها بهره‌مند و مشغول به فعالیت شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع‌محور، فرد توان انجام کار مشارکتی و ارتقای عزت‌نفس را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری، ایجاد انگیزه در زمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح در بعد اجتماعی می‌شود.

 

وی یاد آور شد: در  طرح یاس نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

 

کد خبر 1185412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha