ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی به نام شهدا در استان

سردار کریمی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی به نام شهدا در استان مرکزی ساخته و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «محسن کریمی» امروز پنج شنبه (26 خرداد) در دومین اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره در جامعه ساری و جاری باشد و همگان باید در این زمنیه تلاش کنند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، با اشاره به اینکه  از سال 93 فعالیت در راستای تبیین نقش استان مرکزي را در دفاع مقدس آغاز کردیم، افزود: به همین منظور بیش از 11 کنگره در بخش های مختلف برگزار شده است.

 

وی با اشاره به تهیه فرهنگ نامه شهدای استان، اضافه کرد: در این راستا 7200 شهید، بیش از 70 هزار جانباز، 5600 رزمنده و بیش از 700 آزاده دست پیدا کرده ایم.

 

این مقام مسئول ادامه داد:  120پروژه بزرگ مثل پل خیبر و.. به دست صنعتگران این استان ساخته و در اختیار کشور به منظور اهداف مقدس انقلاب قرار گرفت.

 

سردار کریمی همچنین با اشاره به اینکه در پایش های انجام شده در گنکره به آمار اولین شهید خلبان، اولین شهید نیروی دریایی و اولین شهید مشروطه از استان مرکزی رسیدیم، گفت:بسیاری از اولین های مختلف در استان داریم که افتخارات استان به شمار می آیند.

 

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه 1400 شهید ارتشی در استان داریم، گفت: این افراد در یگان های مختلف افتخار آفرینی کردند و حاصل این کنگره میلیون ها سند و بیش از 160 کتاب و فرهنگ نامه شهدا بود.

 

وی همچنین ادامه داد: در کنار اجرای کنگره شهدا در استان مرکزی 1500 واحد مسکونی به نام شهدا ساخته و در اختیار مردم و محرومین قرار گرفته است.

 

سردار کریمی ادامه داد: دهها پروژه به نام شهدا، بیش از 100 کیلومتر لایه روبی قنات، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های استان در راستای ایجاد دو واحد درسی برای 60 هزار دانشجو، تاسیس کانون قرآنی کربلایی کاظم ساروقی و تهیه بیش از 1700 جهیزیه برای نوعروسان از جمله فعالیت ها در استان مرکزی است که با هدف جهاد تبیین که از فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد، انجام شده است.

 

این مقام ارشد استان همچنین با بیان اینکه هزاران مقاله علمی تحت عنوان دانشنامه دفاع مقدس و نهضت جمع آوری اسناد و مدارک انقلاب و دفاع مقدس از جمله دیگر اقدامات در استان مرکزی است، گفت: اولین اجلاسیه 110 شهید روحانی با راهبری نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد و در آینده نزدیک دومین اجلاسیه مربوط به بانوان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1186386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha