بالاترین درصد شهادت در بین کل نیروهای مسلح متعلق به  ارتش است

سرتیپ رودباری با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول عمر صد ساله خودش به این سرزمین خدمات ارزنده ای داشته است گفت:اولین شهید جنگ و اولین اسیر مربوط به نیروی هوایی و بالاترین درصد شهادت در بین کل نیروهای مسلح متعلق به ارتش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سرتیپ علیرضا رودباری معاون مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی شب گذشته در آئین گرامیداشت 565 شهید ارتش استان قم با محوریت نیروی هوایی ارتش که در تالار شهرداری قم برگزار شد گفت:اقشار مردمی در این جنگ حضور داشتند و رشادت های زیادی برای نبرد با دشمنان شکل گرفت.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول عمر صد ساله خودش به این سرزمین خدمات ارزنده ای داشته است، این نیرو در شروع انقلاب، 19 بهمن را آفرید و این روز نگین ارتباطی میان 12 و 22 بهمن بود و اگر 19 بهمنی نبود شاید 22 بهمنی رقم نمی خورد.

 

رودباری اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش قبل از شروع جنگ خدمات ارزنده ای در خصوص ختم قائله کردستان رقم زد و در شروع جنگ نیز خدمات فاخری داشت که برگ برگ آن مزین به نام شهدای نیروی هوایی ارتش است.

 

وی تصریح کرد:تک تک نیروهای هوایی حماسه آفریدند و اولین پاسخی که نیروی مسلح به بعثی دادند نیروی هوایی ارتش بود، جنگ تحمیلی در 31 شهریور آغاز شد، اما قبل از آن شهدای زیادی را تقدیم کردند و اولین شهید جنگ و اولین اسیر مربوط به نیروی هوایی و بالاترین درصد شهادت در بین کل نیروهای مسلح از آن ارتش است.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:کمتر از ده ساعت عملیات کمان 99 که رقم خورد در تاریخ نیروی هوایی مربوط به ارتش است، اگر نیروهای زمینی با تانک هایی مواجه شدند که غنیمت از دشمن گرفتند و برمی گردد به تلاش نیروی ارتش است و حماسه ای که در شروع جنگ و کمتر از ده ساعت بیش از 300 فروند، نقاط مختلف عراق را مورد حمله قرار دادند و این ماشین پرتحرک و پرشتاب جنگی عراق را کند کردند از افتخارات ارتش است.

 

وی افزود: این رشادت ها، خیال خام صدام که 6 روزه ادامه سخنرانی اش را در تهران دارد نابود کرد، نیروی هوایی ارتش بسیاری از عملیات در جنگ هوایی در طول 8 سال را به نام خودش ثبت کرد و باید هزاران و فیلم و سریال برای این قهرمان های ملی بسازیم.

 

پخش نمایشی به صورت رادیویی و کلیپ و روایتگری و بیان خاطراتی از شهدای ارتشی از برنامه‌های این آئین بود و در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس، از صبر و استقامت 4 خانواده شاخص خلبان شهید نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.
 

کد خبر 1186564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha