ادعای کسبه و فعالان اقتصادی را می پذیریم

مزیکی با اشاره به توصیه رئیس جمهور و دستورالعمل های ابلاغی سازمان امور مالیاتی گفت: ادعای کسبه و فعالان اقتصادی در میزان درآمد را می پذیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس مزیکی« شامگاه شنبه(28 خرداد) در گفتگوی خبری با موضوع مسائل مالیاتی اظهارداشت: واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی در این مقطع سال اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم و برای تعیین تکلیف مسائل مالیاتی اقدام می کنند.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: رئیس جمهور در یکی از سخنرانی های سفر اخیر خود به اصفهان به مسئولان مالیاتی کشور توصیه کرد تا نسبت به اخذ مالیات از اصناف همراهی با آنان داشته باشند و صحت ادعای آنان را قبول کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز دستورالعمل حمایتی از کسبه برای ادارات کل امور مالیاتی کشور مبنی بر همکاری با اصناف ارسال شده که قطعا این حمایت ها با نامه های دیگر ادامه خواهد یافت.

مزیکی با اشاره به توصیه رئیس جمهور و دستورالعمل های ابلاغی سازمان امور مالیاتی گفت: ادعای کسبه و فعالان اقتصادی در کسب درآمد را می پذیریم و با آنان در دریافت مالیات همراهی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از فعالان اقتصادی نسبت به رای مالیات اعتراض دارند، تصریح کرد: در صورتی که این موضوع با درآمد و فعالیت آنان همخوانی نداشته باشد موضوع در کمیته ای با حضور نماینده و یا مسئول اتحادیه صنفی بررسی و دغدغه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه ادعای صاحبان کسب و کارها را می پذیریم، اذعان داشت: دلایل و مستندات آنان باید موضوع اعتراض آنان را اثبات کند که با کمترین مدارک به نیاز آن ها رسیدگی و مستند خواهد شد.

وی با اشاره به تبصره 100 قانون مالیاتی که بر اساس آن مالیات قطعی صادر می شود، گفت: افرادی که به این موضوع و میزان درآمد 48 میلیارد ریالی هم اعتراض دارند می توانند با تنظیم اظهارنامه عادی و ارائه مستندات از خود دفاع کنند.

 

مزیکی خاطرنشان کرد: با کسبه و اصناف نهایت همکاری در صدور رای مالیاتی را خواهیم داشت و ادارات امور مالیاتی استان اصفهان به نگرانی و خواسته ها رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر 1187009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha