تاکید امام جمعه اراک بر ارائه برنامه حکیمانه برای اداره کشور

آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بر ارائه برنامه های حکیمانه برای اداره کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز (30 خرداد) در دیدار با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور که در جریان سفر یک روزه ایشان به استان مرکزی برگزار شد، گفت: برای اداره کشور باید برنامه حکیمانه‌ای و مدبرانه ارائه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه در اداره کشور نباید تکیه بر درآمدهای حاصل از نفت داشته باشیم، بیان کرد: دولت سیزدهم باید ظرفیت لازم برای اشتغال در حوزه های نفتی، گاز، احیای بنادر، آلومینیوم و ... ایجاد کند و با کنترل هزینه‌های حمل و نقل در جهت توسعه اقتصادی کشور گام بردارد.

 

وی در ادامه عدالت در نظام پرداختی را پیش‌نیاز اصلاح ساختار اداری دانست و افزود: در پرداختی‌ها باید توازن و تعادل ایجاد کرد در غیراین‌صورت خسارات کمرشکن به کشور تحمیل جاد می‌شود.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: افق دید به مسائل امنیتی باید متحول شود و بحث آمایش سرزمینی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

«فرزاد مخلص الائمه» نیز در جریان سفر معاون رئیس جمهوری به استان مرکزی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عموما مقارن با سفر ریاست جمهوری  هیات دولت به استان ها به منظور آشنایی با مسائل اداری و استخدامی و تشکیلاتی به استان ها سفر می کنند، افزود: استان مرکزی، استانی پرمسئله در حوزه امور استخدامی و اداری نیست و امید است که استان مورد توجه قرار گیرد تا تحرک بیشتری در حوزه اداری استان و اصلاح ساختار و تشکیلات حاصل شود.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه نظام اداری کشور، نظام بیمار، فرتوت و بروکرات با پیشینه 90 ساله است، افزود: این نظام در سال های گذشته با افزایش قیمت نفت فربه شد و تاکنون نیز کارایی لازم را نداشته است و متاسفانه اصلاح این نظام را نیز به خودش واگذار کرده ایم که توان لازم را ندارد.

 

وی تصریح کرد: ابرمسئله کشور ناکارآمدی و ریشه این ناکارآمدی نیز اغلب در نظام اداری کشور است.

کد خبر 1187659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha