بسیج اساتید مجموعه ای با ایمان، با اخلاص، آگاه و دل سوز در بدنه جامعه علمی و دانشگاهی است

حجت الاسلام برقراری گفت: بسیج اساتید مجموعه ای با ایمان، با اخلاص، آگاه و دل سوز در بدنه جامعه علمی و دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام محمدباقر برقراری» روز سه شنبه 31 خرداد ماه در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان ضمن برشمردن فضایل و شخصیت  شهید مصطفی چمران در زمینه های مختلف گفت: ایشان با همه مشغله ها هرگز  تدریس و علم را فراموش نکرد و معتقد بود که آنچه در نظام اسلامی اهمیت دارد کادر سازی است.

 

امام جمعه ملایربا اشاره به اینکه  تفکر شهید چمران، مفتح و علامه مصباح  یک ضرورت برای آینده کشور است افزود: اگر نظام اسلامی بخواهد با قدرت، بصیرت و جامعیت تداوم پیدا کند، باید سلوک  این اساتید را طی کند.

 

وی ضمن برشمردن جایگاه بسیج اساتید افزود: بسیج اساتید اعتقاد وحدانی را به دل های تشنه نسل جوان متصل می کنند، و اساتید بسیجی عطر انقلاب را منتشر و تفکر وارداتی را سم زدایی می کنند .

امام جمعه ملایربا بیان اینکه اساتید بسیجی با هدف گسترش توحید در جامعه و ایجاد رنگ و بوی توحیدی، دانشجویانی موحد و منادی توحید تربیت می کنند تصریح کرد: مجموعه بسیج اساتید می تواند در مقابل تفکر غربی لیبرالی بایستد و با نقد و زیر سوال بردن آن ها، ناکارآمدی شان را به اثبات برساند.

برقراری در ادامه  با اشاره به شرایط جنگ نرم، دانشگاه را یکی از میادین بسیار مهم جنگ نرم دانست و گفت: همانطور که یک پزشک نه با بیمار بلکه با بیماری او می جنگد، اساتید بسیجی نیز نه با دانشجو بلکه با تفکری که دانشجو را خلاء سلاح می کند، می جنگند.

 وی بسیج اساتید را مجموعه ای با ایمان، با اخلاص، آگاه و دل سوز در بدنه جامعه علمی و دانشگاهی دانست و گفت: اساتید بسیجی سینه خود را در مقابل همه آماج های سهمگین داخل و خارج ستبر کرده و آن ها را یکی پس از دیگری از محیط دانشگاه دفع می کنند.

امام جمعه ملایر در ادامه تصریح کرد: هدف مجموعه بسیج اساتید باید ایجاد اعتلا و استقلال علمی و اقتصادی برای کشور باشد و بتواند با تقویت شرکت های دانش بنیان، اشتغال و تولید را پیش ببرد.

وی ایجاد  ناامیدی و تاریک نمایی را یکی از دلایل فرار مغزها برشمرد و گفت: تلاش دشمن آلوده سازی و اعتبار زدایی از عظمت و دستاوردهای کشور است و بسیج اساتید می تواند در مقابل این هجمه ها بایستد.

وی با بیان اینکه بستر جهاد تبیین دانشگاه و مجاهدان آن اساتید دانشگاهی هستند، تاکید کرد: مجموعه بسیج اساتید باید نسل جوان و دانشجویان را که مورد حملات رفتارهای مختلف و اطلاعات غلط هستند، پاک سازی کند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمن روی نخبگان سرمایه گذاری می‌کند گفت: در این راستا نقش بسیج اساتید بسیار اهمیت که اساتید بسیجی باید در چنین شرایطی به عنوان یک بسیجی مجاهد با سلاح علم و اطلاعات وارد عمل شوند..

برقراری تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان را یکی از وظایف اساتید بسیجی برشمرد و خطاب به آنان گفت: تنها به تدریس کتاب قانع نباشید چرا که بسیج اساتید نقشی فراتر از تدریس دروس دانشگاهی دارند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی باید پاسخگوی حواشی و حملات فرهنگی دانشگاه باشند، گفت: باید در مواجه با این حواشی، ایده ای فرهنگی و کارشناسی ارائه داده و هر گونه تهاجم در محیط دانشگاه را خنثی کنند.

برقراری ایجاد یاس و  نا امیدی در فضای  در جامعه به ویژه نسل جوان را یکی از ابزارهای دشمن برشمرد و افزود: مجموعه بسیج اساتید باید پای کار باشند و با دست گیری از جوانان،  این فضا را عوض کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به تهاجم ناجوانمردانه دشمنان در عرصه فرهنگی، خطاب به اساتید بسیجی گفت: پس از اجرای یک برنامه نتیجه بخش و موفق در سطح دانشگاه، می توانید چنین برنامه ای را برای اجرا در سطح شهرستان با فعالان فرهنگی به اشتراک بگذارید.

وی با بیان اینکه حیف است که نسل جوان به مفاسد فرهنگی آلوده شوند چرا که در صورت آلوده شدن، نمی توانند ادامه تحصیل دهند و غالب آن ها ترک تحصیل می کنند.

تاکید کرد: حفظ آینده نسل جوان وظیفه و امانتی در دست ما است، از مجموعه بسیج اساتید خواست با ارائه راهکارهای موفقیت آمیز، به دولت کمک کنند.

 شخصیت شهید چمران در جامعه مغفول مانده است

در ادامه« حسین دوزبخشیان »نیز گفت:شهید چمران یک الگوی کامل برای ما است و  اگر عده ای که پس از شهادت شهید چمران داعیه دار پیروی از او بودند، به وظیفه خود عمل می کردند، وضع دیگری داشتیم.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های ملایر  با بیان اینکه شهید چمران مانند افراد بسیاری جزء شخصیت های صحیح مغفول در جامعه است خواندن دست نوشته های شهید چمران با عنوان"حدید و اشک" اشک انسان را درمی آورد، تاکید کرد: ابعاد مختلف وجودی او هنوز هم شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه بررسی و شناخت چنین شخصیت هایی پس از مرگ آن ها مناسب جامعه فرهنگی، بسیجی و شیعی نیست تصریح کرد: ضرورت دارد  خاطرات و زندگینامه شهید چمران را در دستور زندگی و کلاس های درس قرار دهیم.

کد خبر 1187895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha