آغاز فعالیت سرمایه گذار پتروشیمی گلستان تا یک ماه آینده/ ۲۲ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری می شود

سرمایه گذار پتروشیمی گلستان به عنوان بزرگترین هلدینگ کشور، تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حیدر آسیابی» امروز (چهارشنبه 1 تیر) در نشست خبری هفته قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات دادگستری به پرونده پتروشیمی گلستان با 90 هزار سهام دار بوده که به عنوان یک اقدام کلان، 16 سال از زمان تاسیس آن گذشته بود و فقط زیر 20 درصد پیشرفت داشته که آن هم در زمینه زیرساخت های پروژه بوده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با تشکیل پرونده قضایی این پروژه از یک و نیم سال گذشته، افزود: بعد از سفر رئیس قوه قضائیه به استان، این پروژه به عنوان پرونده مهم در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: یک هفته بعد از سفر، پرونده کامل به قوه قضائیه ارسال شد و از سوی قوه قضائیه 7 اختیار به دادگستری گلستان واگذار شد که در بند آخر آن دستور داده شد تا پروژه آغاز شود.

 

آسیابی گفت: بعد از بررسی های فنی اسناد به صورت رسمی اعلام شد که هیئت مدیره این پروژه اعتبار و توانایی لازم را برای اجرای پروژه ندارد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با مذاکره صورت گرفته با شرکت پتروشیمی کشور، از آنها خواشتیم تا یک تعداد سرمایه گذار را توانایی برای سرمایه گذاری در این پروژه را دارند، اعلام کنند.

 

وی اظهارداشت: پس از آن 6 هلدینگ وارد استان شدند و اسناد و مدارک این پروژه را به صورت جداگانه بررسی کردند و سرمایه گذار پتروشیمی گلستان مشخص شد و تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

 

آسیابی خاطرنشان کرد: سرمایه گذار انتخاب شده، بزرگترین هلدینگ و بزرگترین شرکت سازنده پتروشیمی کشور است.

 

وی، اعتبار سرمایه گذاری این شرکت را بیش از 22 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری معادل 50 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری می کند.

 

کد خبر 1188348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha