وضعیت عفاف در برخی ادارات مناسب نیست/ حجاب در سال های اخیر از گفتمان عمومی جامعه خارج شده است

امام جمعه کرمان گفت: الگوسازی در عفاف و حجاب طی سالهای اخیر دچار ضعف شده در نتیجه از گفتمان و فرهنگ عمومی خارج شده و برای به انزوا بردن یک جریان حتی اگر قوی ترین و برحق ترین جریان باشد کافی است از گفتمان عمومی خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ عصر چهارشنبه(اول تیرماه) در نشست ستاد استانی عفاف و حجاب؛ با اشاره به ابلاغیه خرداد ماه وزارت کشور مبنی بر راه اندازی ستاد استانی عفاف و حجاب؛ گفت: آنچه در بخشنامه ها می آید و دستورالعمل برای اجرا است؛ شرط لازم است اما کافی نیست و دلیل بر این امر این است ۱۷ سال است که قانون عفاف و حجاب نوشته شده و دستورالعمل کافی وجود داشته و خلاقانونی نداریم.

 

 


 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه وضعیت موجود اما با قانون عفاف و حجاب فاصله دارد؛ از عزم جزم شده مخصوصاً در دولت انقلابی آیت الله رئیسی که خیلی جدی پیگیری می شود، ابراز خرسندی کرد و افزود: این نیز، دلیل دومی است که لازم است اما کافی نیست.

 

 

 

وی اظهار کرد: برای داشتن شرط کافی، چند کار به صورت جدی باید اجرا بشود؛ اول اینکه دستگاه های متولی همه گزارش واقعی بدهند و این گزارش ها توسط کمیته رصد راستی آزمایی شود که چقدر با واقعیت جامعه مطابقت دارد.

 

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ دستگاه در امر عفاف و حجاب مسئولیت دارند؛ تأکید کرد: بر موضوع عفاف هم باید در ادارات نظارت و این مسئله گسترش داشته شود زیرا با اینکه حجاب مقدمه عفاف است اما از عفاف صرفنظر کرده و آن را جدی نمی گیریم.

 

 

 

وی با بیان اینکه چینش ادارات گاهی با عفاف هماهنگ نیست و به همین دلیل به هر دو یعنی عفاف و حجاب باید در کنار هم توجه شود؛ تصریح کرد: دشمن وقتی خواست حجاب و عفاف را نشانه بگیرد و جامعه را ضد این دو پرورش بدهد مکانیزمی به کار گرفته تا به نتیجه برسد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: باید نقشه دشمن را درباره عفاف و حجاب خنثی کنیم اما با یک انفعال مواجه هستیم و این انفعال خیلی بد است و تا تبدیل به جریان مثبت نشود، حجاب و عفاف نشان داده نمی شود.

 

 

 

وی ادامه داد:  الگوسازی در عفاف و حجاب طی سالهای اخیر دچار ضعف شده در نتیجه از گفتمان و فرهنگ عمومی خارج شده و برای به انزوا بردن یک جریان حتی اگر قوی ترین و برحق ترین جریان باشد کافی است از گفتمان عمومی خارج شود.

 

 

 

امام جمعه کرمان به گلایه مندی خانواده های متدین از همه مسئولین در خصوص وضعیت بدحجابی ها اشاره کرد و افزود: اگر می خواهید زنان و دختران قوی در جامعه باشند باید مردان کنار آنان غیرتمند باشند که این دو لازم و ملزوم هم هستند؛ نکته دیگر اینکه حجاب متوجه مردان هم هست زیرا با هر پوششی نمی توانند در اجتماع حاضر شوند که ورود در جامعه پوشش خاص خود را می طلبد.

 

 

 

وی در پایان از عدم اجرای مصوبه دو سال پیش در خصوص عفاف و حجاب توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و استانداری هم انتقاد کرد.

کد خبر 1188574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha