لزوم آشنایی دانش آموزان فارس با حرفه ها قبل از فارغ التحصیلی از مدارس

ایمانیه گفت: به موازات آموزش، پرورش نیز در نظام جمهوری اسلامی باید حرکت داشته باشد و فارغ التحصیلان مدارس فارس قبل از پایان تحصیلات با حرفه ای آشنا شوند و وضعیت اشتغال آنها قبل از اتمام دوران تحصیل در مدرسه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»،  امروز (پنج شنبه 2 تیر) در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: رفع مشکلات آموزش و پرورش به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد و از وزیر آموزش و پرورش خواستار رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت در استان هستیم.

استاندار فارس افزود: اگر به مشکلات آموزش و پرورش به صورت ریشه ای رسیدگی نشود، سایر مشکلات جامعه نیز حل نمی شوند و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس از مشکلات مهم نرم افزای در این حوزه است و ظرفیت موجود دانشگاه فرهنگیان در فارس شایسته این استان نیست.

وی اضافه کرد: با همکاری وزارت علوم در یک تعامل وزارتخانه و استان مشکل فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان حل می شود و  از طریق مولد سازی امکانات موجود آموزش و پرورش برای رفع مشکلات این حوزه می توان استفاده کرد و به تسهیل فرآیند های قانونی پرداخت.

استاندار فارس تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز، اعتبارات استانداری و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در رفع مشکلات حوزه سخت افزاری آموزش و پرورش فارس موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: به موازات آموزش، پرورش نیز در نظام جمهوری اسلامی باید حرکت داشته باشد و در زمینه مدارس «امین» با کمک نهاد های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و شهرستان ها، می توان الگوی مناسبی از مدارس فارس در سطح کشور ایجاد کرد.

استاندار فارس  با اشاره به اشتغال دانش آموزان گفت: با همکاری دانشگاه های مختلف در سطح استان، باید کاری کنیم تا فارغ التحصیلان مدارس ما قبل از پایان تحصیلات با حرفه ای آشنا شوند و وضعیت اشتغال آنها قبل از اتمام دوران تحصیل در مدرسه مشخص شود.

کد خبر 1188930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha