قوه قضاییه از قوای بسیار مهم همه کشورها است/ دولت با مهار گرانی ها آرامش را به مردم برگرداند 

آیت الله نورمفیدی گفت: دولت تا آنجا که می تواند گرانی ها و علل و عوامل مختلفی آن را مهار کند و آرامش را در بین مردم به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» امروز (جمعه ٢ تیر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به هفته قوه قضاییه از اول تا هفتم تیرماه، گفت: در سال‌های اول انقلاب شهید آیت الله بهشتی، رئیس قوه قضاییه که از نوابغ زمان خود و شخصیت کم نظیری بود به همراه ٧٢ تن از یاران اصلی انقلاب در جنایات منافقین و در آتش منافقین سوختند و به شهادت رسیدند و  به احترام آیت الله بهشتی یک هفته را هفته قوه قضاییه نامگذاری کردند.

 

امام جمعه گرگان افزود: قوه قضاییه از قوای بسیار مهم همه کشورها هستند و معمولاً کشور ها روی شانه سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه قرار دارند.

 

وی ادامه داد: در میان این سه قوه، قوه قضاییه یک جایگاه بسیار مهمی دارد و هم در آیات قرآن و روایات از قوه قضاییه و قضاوت اشاره شده است و شرایط قاضی در آن مشخص است.

 

فآیت الله نورمفیدی اظهارداشت: در آیات قرآن در مورد قوه مجریه و مقننه چیزی بیان نشده ولی در مورد قوه قضاییه و مسئله قضا و حکم بین مردم بسیار اشاره شده است.

 

وی با بیان اینکه بنای قضاوت از نظر اسلام بر دو نکته است، گفت: نخست اینکه قاضی مراقب باشد وقتی می‌خواهد حکم کندتا گرفتار هوای نفس نشود، اگر هوای نفس در مقام قضاوت آمد ما را از راه خدا خارج و دور می‌کند و از عذاب شدید برخوردار می شود.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با ریاست قوه قضاییه تذکر دادند تا نظارت این دستگاه بیشتر شود، افزود: دستگاه قضا دائماً باید در کل کشور و در استان‌ها مراقب باشند و نظارت کنند تا گله و شکایت مردم به حداقل برسد و اصلا وجود نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از دستگاه قضا برخی از استان‌ها گله داشتند ولی استان گلستان از استان هایی بود که مشمول گله مقام معظم رهبری نشده و از همین جهت هم باید از مسئولان قوه قضاییه استان تشکر کنیم

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حل مشکل پتروشیمی استان، گفت: شرکت پتروشیمی استان گلستان با ٩٠ هزار سهام دار حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود و حل نشده بود که در سفر رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور به استان گلستان این مشکل حل شد و  یکی از شرکت های بسیار مهم کشور قبول کردند که در استان سرمایه‌گذاری کرده و این مجموعه را راه‌اندازی کنند.

 

وی افزود: راه اندازی این مجموعه در توسعه و اقتصاد و اشتغالزایی استان موثر است.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: همیشه مسئولان نسبت به مسائل عمده استان در تلاش باشند و در میدان باشند و اگر این مسائل حل شود برای کلیت استان هم موثر خواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به آخر ماه ذیقعده شهادت امام جواد (علیه السلام)، امام نهم شیعیان گفت: در مکتب امام جواد (علیه السلام) آمده است؛ شخصی به امام جواد (علیه السلام )مراجعه کردند و از آن حضرت خواستند تا توصیه ای به ایشان داشته باشند، آن حضرت فرمودند: بدان هیچ وقت از خدا پنهان نیستی و همیشه در دید خدا هستی و خدا را ناظر بر خود ببیند.

وی افزود: انسان باید این اعتقاد را داشته باشد که یک لحظه از دید خدا غافل نیست.

 

امام جمعه گرگان نباید هیچ وقت امید را از مردم بگیریم، گفت: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و دشمنان درونی و بیرونی ما به دنبال تفرقه اندازی و ناامیدی مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید اگر فاسقی برای شما پیام  آورد آن را نپذیرید، افزود: امروز فاسق تر از این نظام سلطه وجود ندارد، اینها به دنبال ناامیدی مردم ایران هستند تا از نظام و حکومت شان ناامید کنند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: همه باید امیدوار باشیم و اگر کسی یاس و ناامیدی را در ملت ایران تزریق کند یقینا آب در آسیاب دشمن می ریزند.

وی با اشاره به اینکه گرانی امروز جان ملت را به لب رسانده و خیلی مشکل ایجاد کرده است، افزود: چند برابر شدن قیمت ها برای مردم مشکل ایجاد شده است.


امام جمعه گرگان تاکید کرد: دولت تا آنجا که می تواند گرانی ها را که علل و عوامل مختلفی دارد را مهار کند و آرامش را در بین مردم به وجود آورد.

 

کد خبر 1189074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha