تاسیس نمایندگی دادگستری یکی از مطالبات مردم بخش پاتاوه است

حجت الاسلام سیادت یکی از مطالبات مردم بخش پاتاوه را تاسیس نمایندگی دادگستری در بخش دانست و گفت: به دلیل بعد مسافت تا مرکز، بسیار ضروری و جلوی جرائم و ناهنجاری ها گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۳تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان سخنی از امام حسن عسکری (ع)، گفت: «کسی که تقوا و بردباری خصلت او باشد، دوستانش زیاد شوند».

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به مباحث هفته های گذشته، به عواقب سوء ناسزا به حضرات معصومین علیهم السلام از نظر قرآن، روایات و فقهای خاصه و عامه و عواقب آن سوالی را مطرح کردند که اگر شخصی از روی عصبانیت سب حضرات معصومین(ع) را بگوید ولی قلبآ آنها را دوست دارد، آیا گناهی انجام داده، تصریح کرد: حضرات معصومین علیهم السلام از جایگاه بس رفیعی در پیشگاه خداوند متعال برخوردار هستند که برای افراد عادی قابل تصور نیست، اینها واسطه های فیض و آبرو داران نظام هستی می باشند.

 

وی ادامه داد: محبت و ارادت به این ذوات مقدسه، محبت به خداوند و بغض و کینه نسبت به این ها در واقع اهانت و تکذیب خداوند منان است و چنان که در زیارت جامعه کبیره وارد شده؛ «روی گردان از شما از دین بیرون رفته و مقصر در حق شما نابود است»، بر شنونده، واجب است دشنام دهنده را بکشد در جایی که حکومت اسلامی نباشد.

 

حجت الاسلام سیادت افزود: این موضوع از نظر رهبری معظم این گونه است که «در حکومت اسلامی وظیفه قاضی و حاکم اسلامی است دشنام دهنده را مجازات کنند تا هرج و مرج و جلوی سوء استفاده احتمالی گرفته شود. اما اگر عصبانیت به اندازه‌ای باشد که شخصی از حالت عادی خارج شود و نتواند خود را کنترل نماید چنین شخصی مشمول آن حکم نیست».لذا ریشه اهانت و سب حضرات معصومین علیهم السلام غضب و عصبانیت است.

 

خطیب جمعه پاتاوه با اشاره به روایات، فقه شیعه و سخن پیامبر اسلام (ص) افزود: همچنین افرادی فاسق گناهکار هستند که باید توبه کنند، «در معراج افرادی را دیدم که با زبان در جهنم آویزان شده اند هنگامی که علت را از حضرت جبرئیل علیه السلام سوال نموده‌ام، فرمود:اینها زنانی هستند که در مقابل شوهرشان زبان درازی کرده اند»، پس ناسزا به مردم و حضرات معصومین علیهم السلام نشانه های بی حیایی و بی ایمانی است.

 

وی ادامه داد: این افراد در دنیا و آخرت فقیر نزول بلا، در دنیا برای آنها و در آخرت و شب اول قبر عذاب شدید و فشار قبر و جایگاه آنها چاه ویل که بدترین جایگاه جهنم می باشد، بیشترین گناهان کبیره از زبان که جرم کوچک، ولی جرم های بزرگی از آن صادر می شود.

 

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با توصیه مجدد خود و مومنین به رعایت پرهیزگاری، با تبریک و گرامی داشت هفته قوه قضائیه به سخنان امامین انقلاب اشاره و عنوان کرد: امروز قوه قضائیه پاسبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام است و انحراف در قضا، مردم را از این دستگاه مایوس و به جمهوری اسلامی و روحانیون بدبین می نماید.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه ما نباید از شعار عدل علوی عقب نشینی کنیم، افزود:اعتقاد جدی بنده این است که بسیاری از ناکامی های امروز ما در عرصه رسیدن به هدف های انقلاب و اداره مطلوب کشور به خاطر کم اعتنائی به عدالت است.

 

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید ملجآ و پناه برای همه باشد، اظهار کرد: اگر قوه قضائیه در حد مطلوب خود قرار گیرد، اشکالات در قوه مجریه به حداقل می رسد.

 

حجت الاسلام سیادت یکی از مطالبات مردم بخش پاتاوه را تاسیس نمایندگی دادگستری در بخش دانست و گفت: به دلیل بعد مسافت تا مرکز، بسیار ضروری و جلوی جرائم و ناهنجاری ها گرفته می شود.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی به عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد و گرانی کالاها در جامعه اشاره کرد و گفت: تحریم ظالمانه استکبار جهانی اقتصادی، آثار و تبعات برجای‌مانده از بیماری همه گیری کرونا، کمبود کالاهای اساسی متاثر از خشکسالی جهانی، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین، برنامه ریزی و توطئه دشمن برای اختلال در  بازار ارز و طلا و کاا، ساختار معیوب اقتصاد ایران و تبعات تلخ آن، کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت روحانی، گرانی های مرسوم در اول سال، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه ها، فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و ضعف نظارت بر اجرا بوده که به حول و قوه الهی تحول اساسی اقتصادی و مبارزه با گرانی قطعی خواهد بود.

 

وی در مبحث سوم خطبه ها با تسلیت سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در سال (۱۳۶۰ ه ش) و سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، بیان داشت: شهید بهشتی شخصیتی اثرگذار و ماندگار و از برترین شهدای انقلاب که باعث خلوص و هم حقانیت انقلاب را ثابت و منافقین کوردل را رسوا کردند.

 

حجت الاسلام سیادت امام جواد علیه السلام را شهید راه عقلانیت، علم، مزیت اشراف رهبران الهی، مبارزه با جاهلیت که اصلی ترین شاخصه جریان باطل است دانست و افزود:زیرا جاهلیت اصل ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عمیق تر از جاهلیت عصر بعثت است، جاهلیت امروز دشمنان اسلام جاهلیت مدرن است.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش پایانی خطبه ها موسم حج را فرصتی برای افشای جنایت های رژیم کودک کش صهیونیستی دانست و گفت: حج، بزرگ ترین همایش جهان اسلام، ظرفیت های فریضه الهی سیاسی حج، مراسم برائت از مشرکین برائت از آمریکا و صهیونیسم و فرصت بی نظیر تقویت اتحاد ایران و فلسطین است.

کد خبر 1189136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha