تعامل ارکان مساجد به احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی کمک می کند

حجت الاسلام جعفری بابیان اینکه چند مجموعه و تشکل فعال در مساجد هستند که باید با یکدیگر تعامل و هم افزایی کنند گفت: وجود تشکل های مختلف در مساجد از جمله کانون های فرهنگی هنری و بسیج می توانند کارکردهای مسجد طراز اسلامی را احیا کنند.

حجت ‌الاسلام «محمدرضا جعفری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: تعامل و همکاری ارکان مختلف مسجد می تواند به کارکردهای مسجد طراز اسلامی کمک کند.

 

امام‌جمعه فرخشهر با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که همه مساجد ما، پویا، عملیاتی و کاربردی شود، عنوان کرد: از صدر اسلام، مساجد با ظرفیت‌های بی نظیری که در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و آموزشی دارند به عنوان مهمترین رکن و جایگاه در جامعه مطرح بودند.

 

وی بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون مسجد محوری‌ترین مرکز اسلام بوده است و پیامبر گرامی اسلام (ص) بسیاری از کار‌های فرهنگی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و تبلیغی خودشان را در مسجد انجام می‌دادند.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه از ابتدای پیدایش اسلام، مسجد به عنوان نمادی از یک تشکل اجتماعی فعال و پویا شناخته می‌شده است اظهار کرد: برای تحقق کارکرد مساجد در امور اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند مدیریت قوی متولیان و امام جماعت و مشارکت همه جانبه مسجدی‌ها هستیم.

 

امام‌جمعه فرخشهر افزود: مساجد پایگاه اصلی فعالیت‌های مسلمانان در تمامی دوران ها بوده‌اند و ما نباید از این ابعاد و کارکردها غافل بمانیم چراکه در آن صورت از توان بالای تبلیغی مساجد، بهره کافی را نخواهیم برد.

 

وی ابراز داشت: نقش و کارکرد مساجد از دیرباز نه ‌فقط به ‌عنوان محل برپایی نماز یا اقامه جماعت، بلکه به‌عنوان مرکز آموزش‌های اسلامی و نشر فرهنگ و معارف عالیه اسلام و تشیع، بسیار بارز و روشن بوده است.

 

حجت الاسلام جعفری مساجد را اصلی ترین جایگاه تبلیغ و تبیین احکام اسلامی دانست و افزود: در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی، مساجد به‌عنوان اصلی‌ترین جایگاه تبلیغ و تبیین احکام اسلامی نقش بی‌بدیلی را در استمرار انقلاب از مقطع جنگ تحمیلی تا امروز ایفا کرده و در سایر حکومت های اسلامی نیز این نقش قابل‌ مشاهده است.

 

کد خبر 1189221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha