برگزاری نخستین یادواره «شهدای هنرمند فارس»

میکائیلی گفت: نخستین یادواره «شهدای هنرمند فارس» در مهرماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید میکائیلی»، امروز (شنبه 4 تیر) از برگزاری نخستین یادواره «شهدای هنرمند فارس» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: نخستین یادواره «شهدای هنرمند فارس» در مهرماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: «غلامرضا کافی»، شاعر و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، دبیر ستاد برگزاری این خواهد بود و 120 شهید هنرمند در استان شناسایی شده ‌اند که کتاب آنها با حضور مسئولان برجسته فرهنگی و هنری کشوری در این یادواره رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای سرود خاص شهدای هنرمند فارس، رونمایی از آثار هنرمندان کشوری، ایجاد و خلق المان‌های شهری، اعطای جایزه نشان هنرمند شهید، تولید نماهنگ، دیوارنگاری، طراحی مسابقه، نمایش، تولیدات چند رسانه ‌ای، موشن گرافیک و انیمیشین از برنامه های این یادواره هستند.

میکائیلی تاکید کرد: از ظرفیت شناسایی شده در شهرستان‌ های استان و هم‌افزایی با ارگان‌ های فرهنگی و هنری برای پویایی و تعامل سازنده و دیده شدن همه هنرمندانی که می ‌توانند به این حرکت عظیم معنوی کمک کنند، استفاده می شود.

وی ادامه داد: در این یادواره از ظرفیت‌ های دانشگاه هنر نیز برای پویایی و زنده کردن یاد و آرمان شهدای هنرمند در میان نسل جوان و دانشجویان علاقمند نیز استفاده می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: گام دوم انقلاب به هنرمندان متخصص متعهد نیازمند است و برگزاری یادواره شهدای هنرمند در زمینه موثر خواهد بود و سازمان بسیج هنرمندان فارس برای برگزاری یادواره شهدای هنرمند از همکاری تمام نهادهای فرهنگی و هنری استان استقبال می ‌کند تا آرمان و سیره شهدای هنرمند در قالب به یک فرهنگ عمومی به جامعه عرضه شود.

وی اعلام کرد: برای برگزاری این یادواره، کمیته‌ های مختلف ادبی و هنری با هدف حفظ تنوع موضوعات در نظر گرفته شده و در مراسم پایانی یادواره از تمام افرادی که در زنده کردن نام شهدای هنرمند و بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشته ‌اند، تجلیل خواهد شد.

کد خبر 1189365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha