دعوت از ایرلاین های تاجیکستان برای استقرار در شیراز

فرخ زاده گفت: از ایرلاین‌ های تاجیکستان برای استقرار در شیراز دعوت می‌ کنیم تا از ظرفیت پروازهای این ۲ کشور برای ارائه خدمات استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (سه شنبه 7 تیر) در نشست بررسی راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی فارس و کشور تاجیکستان در قالب کارگروه توسعه صادرات استان فارس گفت: تشکیل فصل جدید در ارتباط جمهوری اسلامی ایران با آسیای میانه را به فال نیک می ‌گیریم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: فارس چهارمین استان بزرگ کشور و از نظر وسعت از ۳۰ کشور اروپایی بزرگتر است و شیراز دارای اماکن تاریخی و جاذبه‌ های طبیعی و بزرگان بسیاری است که از این ظرفیت های موثر می توان در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان بهره گیری کرد.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در بحث ویزا و صدور ویزا باید اقدامات لازم برای برداشتن ویزا بین 2 کشور و تسهیل مراودات انجام شود و معتقدیم که  شیراز و پایتخت تاجیکستان خواهرخوانده هستند.

فرخ زاده تاکید کرد: از ایرلاین‌ های تاجیکستان برای استقرار در شیراز دعوت می‌ کنیم تا از ظرفیت پروازهای این 2 کشور برای ارائه خدمات استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تاجیکستان و ایران در ساخت تاسیسات اقامتی و هتل به صورت مشترک‌ می توانند با یکدیگر همکاری کنند و برای آمادگی انعقاد تفاهم ‌نامه بین آژانس ‌های گردشگری و بسته‌ های توریستی میان 2 کشور آمادگی داریم.

 

فرخ زاده با اشاره به آمادگی برای سرمایه ‌گذاری مشترک در عرصه‌ های مختلف نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به سه قسمت صنعتی، دانشگاهی و سلامت تقسیم می ‌شود و ایران وتاجیکستان می ‌توانند در این منطقه مشارکت کنند.

کد خبر 1190691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha