باید با واقعیت ها آشنا شویم تا بتوانیم در مسیر حل مسئله بهترین تصمیم را بگیریم

جلیلی با تاکید بر اینکه باید با واقعیت‌ها به درستی آشنا شویم تا بتوانیم در مسیر حل مسئله بهترین تصمیم را بگیریم، گفت: متاسفانه برخی افرادی که مسئولیت هم داشتند که به‌ جای دغدغه حل مسئله دنبال تحصیل و اسکان فرزندانشان در آمریکا و دیگر کشورها بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید جلیلی» در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید، اظهار کرد: یکی از پرسش‌هایی که امروز زیاد در میان گروه‌ها و طبقات مختلف مطرح بوده این است که آینده چگونه خواهد بود، اگر این اتفاق بیفتد چه وضعیتی رقم خواهم خورد و بسیاری از سوالات دیگر و ما باید پاسخمان با دلیل و منطق باشد و نه آنکه بگوییم تا فلان تاریخ درست می‌شود، چیزی که بعضاً تا همان زمان وعده داده شده هم رقم نمی‌خورد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که در عرصه نظام سلامت فعال هستند به موضوعات مختلف پزشکی می‌پردازند و اساتید و پزشکان قبل از تجویز یک تشخیص درست دارند و بر همان مبنا در جهت بهبودی مریضی تجویز دارو را دارند و در دیگر موضوعات هم این مهم صدق می‌کند.

 

وی با ذکر این نکته که تشخیص درست به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: باید تجویز درست را هم داشته باشیم و اینکه موارد تجویزی نیز به‌خوبی انجام شود، زیرا اگر تشخیص و تجویز درست باشد، اما در عمل و اجرا دیده نشود هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، برخی از علامت‌ها در عرصه‌های مختلف بسیار بااهمیت بوده و در برخی از این عرصه‌‌ها عموم جامعه را شامل می‌شود و تنها شامل یک عرصه خاص نمی‌شود.

 

جلیلی با تاکید بر اینکه ما در علم پزشکی می‌گوییم پیشگیری بهتر از درمان است و مشابه آن راه در برنامه‌ریزی درست و عدم تحمیل هزینه‌های بالا و بعضاً بی‌بدیل داریم، گفت: در برخی موضوعات علت و موضوع ناشناخته است و یک نمونه آن بیماری کرونا بود که ابتدا ناشناخته بود و سپس راه‌های پیشگیری و درمان آن شناسایی شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از موضوعات از جنس کرونا نیستند که خودشان و راه حلشان شناخته شده نباشد، خاطرنشان کرد: در جایی موضوع و راه حل شناخته شده است نباید درگیر موضوع حل نشده باشیم و نمونه بارز آن برجام بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل ما ریشه‌های طولانی دارد که ریشه بعضی از آنها عمیق‌تر است، تصریح کرد: ما در برخی موضوعات مانند کرونا پس از ۲ سال به اطلاعات خوبی برای رفع این معضل رسیدیم، اما در برخی موارد از حدود ۱۰ سال تا بیش از ۶۰ سال است که برنامه‌ای یا اجرا نشده و یا اگر هم اجرا شده شیوه‌ اجرایش درست نبوده و به نتیجه نرسیده است.

 

جلیلی ادامه داد: در حل برخی موارد که مزمن به‌ حساب می‌آید و دیگر در آنها زمان‌های هدر رفته طولانی مطرح نیست نیازمند ورود جدی اساتید بسیجی هستیم و دانشگاه‌ها در این خصوص مسئولیت بزرگی برعهده دارند تا بتوانند کشور را از یک رنج طولانی مدت خارج کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید با واقعیت‌ها به درستی آشنا شویم تا بتوانیم در مسیر حل مسئله بهترین تصمیم را بگیریم، گفت: متاسفانه برخی افرادی که مسئولیت هم داشتند که به‌ جای دغدغه حل مسئله دنبال تحصیل و اسکان فرزندانشان در آمریکا و دیگر کشورها بودند.

 

وی افزود: ما مهارت و توانمان بسیار بالا است، به‌ شرط آنکه راه حل درست انتخاب و اجرا نماییم، اگر تشخیص و تجویز درست باشد میزان رشد افزایش می‌یابد، نه آنکه ابتدا صفر و سپس منفی شود، ما سخنان سیاسی نمی‌کنیم و طبق منطق و شرایط موجود سخن می‌گوییم، پس باید کمی روی شرایط و وضعیت موجود تامل کرد و در جهت رفع آن بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشیم.

 

جلیلی با بیان اینکه ارزش عمر ملت که دیگر برگشت به عقب هم ندارد بیش از هر چیز دیگر است، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته بارها در جمع‌های مختلف از جمله دانشگاهیان به وضعیت موجود کشور اشاره کردیم و گفتیم خیلی‌ها کل سرمایه‌شان را در مسیر پیشرفت گذاشته‌اند و باید با تدویم و اجرا مناسب‌ترین برنامه بهترین وضعیت را در حوزه‌های سلامت، اقتصادی، اجتناعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و غیره رقم بزنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما نه تنها دیگر فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم، بلکه باید با اجرای بهترین برنامه ممکن در صدد جبران زمان‌های از دست رفته باشیم، بسیاری از موفقیت‌های پس از انقلاب حاصل قیام و مشارکت پرشور مردم بوده و نمونه بارز آن را در سال‌های اولیه انقلاب و در دوران ۸ سال دفاع مقدس دیدیم.

 

وی افزود: باید نسبت جمع‌ها، گروه‌ها و تخصص‌های مختلف را با دولت کنونی که نزدیک به یک سال آغاز فعالیتش می‌گذرد ببینیم و هر فرد و مجموعه‌‌ای بسیجی‌وار و متناسب با تخصص و حوزه کاری‌اش یاری‌گر و یاری‌رسان دولت در مسیر ارائه خدمات شایسته به ملت و همچنین عدم موفقیت دشمنان در حرکت‌های روبه‌جلوشان باشد.

 

جلیلی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه به دنبال رفع نقاط منفی و تقویت نقاط مثبت هستیم، گفت: ما در طول ۴ دهه اخیر میزان امید به زندگی را از ۵۶ به ۷۵ سال رساندیم و در ۲ سال اخیر هم افتخارات قابل توجهی در مبارزه با بحران کرونا در کشورمان رقم خورد، آن هم در حالی که پیشرفت‌های پیشرفته یک ‌ناکام بزرگ در برابر کرونا بوده است و نباید به سادگی از کنار این موارد بگذریم.

 

عضو مجمع تشخیصمصلحت نظام با اشاره به اینکه ما هر گاه جامعه دانشگاهی‌مان پرنشاط بوده به افتخاراتی قابل توجه در سطوح ملی و بین‌المللی رسیده‌ایم، افزود: اگر خطایی هست باید به سرعت رفع شود تا آینده‌ای پرامید رقم بخورد، البته در این خصوص نباید از ظرفیت نخبگان، دانشمندان، بسیجیان و دانشگاهیان غافل شد تا بتوانیم به سمتی گام برداریم که شاهد رقم خوردن بهترین وضعیت ممکن در کشور عزیزمان باشیم.

کد خبر 1190724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha