لزوم شکل گیری نقشه جامع علمی در استان فارس

آیت الله دژکام گفت: به موازات نقشه فرهنگی استان فارس باید نقشه جامع علمی استان نیز شکل بگیرد زیرا این نقشه موجب همفکری مطلوبی می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 8 تیر) در دیدار با اساتید سازمان بسیج اساتید استان فارس با گرامیداشت یاد شهید «چمران» گفت: این شهید والا مقام یک جوان از طبقات متوسط و ضعیف اقتصادی تهران بود که با تحصیل در تهران و آمریکا همه مناسبات متعارف را توانست بهم بزند و سررشته یک حرکت جدید در دنیا شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: امروز 2 هزار عضو در بسیج اساتید استان فارس داریم که به معنای برخورداری از 2 هزار استاد بسیجی در استان است که نقش اجتماعی اثرگذاری دارند و می توانند موجب حرکت عظیم تمدن ساز شوند.

وی اضافه کرد: در شناخت امروز مسئولیت هیئت علمی بودن و مسئولیت دانشگاهی بسیجی باید دقت فراوان داشته باشیم و از این ظرفیت ها به خوبی در استان استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: عضو یک ‌مجموعه باید وظیفه محور و پویا باشد و طبق قانون نظام جمهوری اسلامی یک مقررات حقوقی ارتقای اساتید داریم و رسما در آن چارچوب باید هیئت علمی ارتقا پیدا کند و رسما در این قانون آمده است که عضویت هیئت علمی و داشتن عنوان استادیاری، دانش یاری و استاد تمامی، از مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: عضو هیئت علمی در نظام جمهوری اسلامی نباید فکر کند که در نظام کاره ای نیست دارد و به نظرش می رسد کاره ای در نظام نیست و باید نقش آفرینی اساتید محترم دانشگاه را در مسائل اجتماعی رسمیت دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: دانشگاه و حوزه باید مسئولیت خود را در راهبری فکری و فرهنگی ‌جامعه بپذیرد و به خوبی ایفای نقش کند و اگر اساتید و علما مسئولیت علمی خود را در جامعه نهادینه کنند در ادامه دیگران نیز از حیث جایگاه علمی همکاری خواهند کرد.

وی افزود: جایگاه عالم حوزوی و دانشگاهی جایگاهی است که باید خط حرکت جامعه را ترسیم کند و اگر ما در این جایگاه نباشیم طبیعتا الگو های غربی، خودش را به ما تحمیل می کند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: سازمان بسیج اساتید باید با جایگاه انقلابی و علمی خود وسط میدان بیاید و به پای کار بودن اساتید بسیجی نیاز داریم.

وی با اشاره به نقشه فرهنگی استان فارس نیز گفت: به موازات نقشه فرهنگی استان فارس باید نقشه جامع علمی استان نیز شکل بگیرد زیرا این نقشه موجب همفکری مطلوبی می شود.

کد خبر 1191143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha