آمریکا تاکنون بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا  بوده است

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: آمریکا تاکنون بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا بوده است ولی این کشور به بهانه نقض حقوق بشر به کشورهای دیگر حمله می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: افرادی هستند، که امروز با وجود فشار گرانی و داشتن مشکلات مادی به دیگران کمک می‌کنند، یا صاحبخانه هایی که حاضر نمی‌شوند فشار مشکلات مادی را به مستأجر فقط وارد کنند بلکه خود هم در این مشکلات شریک می‌شوند.

 

امام جمعه خیرآباد ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: ازدواج در اسلام یک سنت نبوی است که در روایات تاکید بسیار بر آن شده است و حتی کسی که واسطه وصلت دو جوان شود از ثواب بهره مند می‌شود، متأسفانه به خاطر بعضی از سنت‌های غلط این امر آنقدر دشوار شده است که عده‌ای از جوانان ما از امر ازدواج فراری هستند، سنت‌های غلطی همچون هزینه سنگین خرید، جهیزیه‌های بسیار، ولیمه‌های سنگین و غیره باید برداشته و تسهیل شود.

 

امام جمعه خیرآباد افزود: همه ما از گرانی نگرانیم اما هرگز حاضر نمی‌شویم که از سنت‌های غلط دست برداریم، با وجود هزینه بسیار ولیمه، اما از آمار بالای میهمانان کم نمی‌کنیم.

 

حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: ازدواج به اسلام دستور می‌دهد که هر کس به هر طریق می‌تواند اسباب ازدواج جوانان را فراهم کند آن کس که منزل دارد به جوانان ارزان‌تر بدهد و آنکه اسباب و وسایل ازدواج و خانه می‌فروشد تخفیف ویژه دهد و موارد دیگر از این دست، اما ما برعکس عمل می‌کنیم.

 

خطیب جمعه خیرآباد گفت: آنکه ما اهمیت ازدواج و مضرات تأخیر ازدواج و بعضاً عدم ازدواج را واقف نیستیم لذا به بهانه گرانی و تورم به راحتی از کنار آن رد می‌شویم و حال آنکه اگر خدای نکرده مشکل جسمی برای همین جوان به‌وجود آید حاضریم از تمام هستی خود برای معالجه او استفاده کنیم.یکی از بزرگترین آفات عدم ازدواج یا تأخیر آن، تهدید دین و رفتارهای اخلاقی او است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه در هفته حقوق بشر آمریکایی و در آستانه سالروز شهادت شهید آیت الله صدوقی سومین شهید محراب قرار دادیم، اظهار کرد: به روح پرفتوح شهدای محراب خصوصاً شهید صدوقی درود می‌فرستیم، آمریکا امروز به هر کشوری که در خلاف منافع او حرکت می‌کند بخواهد حمله کند نقض حقوق بشر را بهانه می‌کند و حال آنکه خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است، بزرگترین جنایات را در حق بشر انجام می‌دهد به عربستان برای بمباران مردم یمن سلاح می‌فروشد، اسرائیل غاصب را تجهیز می‌کند و به داعش میدان، پول و امکانات نظامی می‌دهد تا هزاران نفر در عراق و سوریه را قتل عام کنند، بیماران خاص را تحریم دارویی می‌کند، هواپیمای مسافر بری را با ۲۹۰ نفر سرنگون می‌کند و انواع تحریم‌ها را بر کشور ما وضع می‌کند و مردم ما را از داشتن امکانات اولیه زندگی محروم می‌کند.

 

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: آمریکا از جنایتکاران عالم دفاع می‌کند و دولت‌های مردمی را با اعتراضات و انقلاب‌های مخملی ساقط می‌کند سپس خود را به عنوان مجری حقوق بشر معرفی می‌کند که متأسفانه عده‌ای وطن فروش و خائن در داخل از او حمایت می‌کنند.

 

طزری عنوان کرد: دولت پوشالی و غاصب صهیونیستی که قرار بود با هزار ضربه چاقو جمهوری اسلامی را از پا در آورد امروز خودش از هم پاشید و بار دیگر فرو پاشی رژیم غاصب را عیان کرد و نشان داد رژیم جعلی به روزهای آخر عمر خود نزدیک‌تر شده است و حمایت‌های آمریکا و غرب از این رژیم مانع فروپاشی آن نخواهد شد.

کد خبر 1191567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha