بانوان در طرح امین نقش ویژه ای دارند

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نگاهمان در حوزه این است که بتوانیم در همکاری با آموزش و پرورش در قالب طرح امین، از حداکثر ظرفیت‌ها به ویژه از بانوان نخبه در انجام وظایف تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی فاضل» در نشست بانوان فرهیخته استان گلستان در حوزه علمیه الزهرا(س) گرگان افزود: همکاری حوزه های علمیه در طرح امین با آموزش و پرورش در بینش دینی و تربیتی خانواده ها و دانش آموزان تاثیرگذار بوده است.
 
وی اظهار داشت: ۱۰ هزار نفر از حوزویان در سال گذشته در طرح امین با آموزش و پرورش همکاری داشتند که امیدواریم در سال آینده به ۲۰ هزار نفر ارتقا پیدا کند که به یقین ۳ چهارم جمعیت طرح امین خانم ها هستند.
 
سرپرست حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: آموزش و پرورش اسلامی، باید الگوی نمونه ای برای جهان اسلام باشد که اعزاز اسلام را در دنیا به دنبال خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش جهاد تبیین و ایجاد آرامش فکری از وظایف نخبگان جامعه است که در نهایت به آرامش افراد منتهی می‌شود.
 
 حجت الاسلام و المسلمین فاضل افزود: در زمان حاضر ۵۰۰ مدرسه عهده دار تعلیم و تربیت بانوان در حوزه های علمیه سراسر کشور هستند تا نیازهای تعلیم و تربیتی در جمهوری اسلامی، منطقه و دنیا را با اهداف مشخص تامین کنند.
 
وی اظهار داشت: متناسب با هر جنگی، تبیین و مجاهدت دفاعی صورت می گیرد و  امروز دستگاه های تبلیغاتی دشمن شبانه روزی در حال بمباران ناامیدی در کشور هستند و ما باید متناسب با آن دفاع کنیم.
 
سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بانوان نخبه با الگوگیری و برجسته سازی دیالوگ ها و گفت و گوهای حضرت زهرا(س) در حدیث کساء، طبیبان جامعه برای تربیت و ترویج فرهنگ دینی هستند.
 
 هنر نخبگان دینی و فرهنگی، زیاد کردن پایداری مردم به معارف بلند اهل بیت(ع) است
 
حجت الاسلام والمسلمین فاضل افزود: در اعتکاف ها، راهپیمایی ها، اعیاد، دعای عرفه، اربعین، محرم و... خیل عظیمی با هر نوع نگاهی شرکت می کنند که  هنر نخبگان دینی و فرهنگی جامعه، زیاد کردن پایداری آنها به بینش و معارف بلند اهل بیت(ع) است.  
 
خاطرنشان می شود از مجموع ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور، ۱۲ مدرسه علمیه مربوط به بانوان گلستان است که هزار و دویست طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
 
گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

کد خبر 1192220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha