توسعه کمی و کیفی هنرستان ها در ایلام از برنامه های محوری آموزش و پرورش است

درویشی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی هنرستان ها در ایلام از برنامه های محوری آموزش و پرورش است، گفت: کنکور سراسری در استان ایلام در سال جاری به طور کاملا سالم برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل آموزش و پرروش استان ایلام، عصر امروز( ۱۳ تیر) در شورای آموزش و پرورش استان ایلام، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی هنرستان ها در سطح استان یکی از برنامه های محوری ما در آموزش و پرورش است و با توجه به اینکه مقوله بیکاری مقوله ای خطرناکی است و در بحث توسعه متوازن در خوب عمل نشده است، لازم است در بحث توسعه هنرستان ها در استان بیش از گذشته کار شود.

 

« علی درویشی» یادآور شد: بحث کنکور در سال جاری با سلامت کامل در استان اجرا شده است که بیش از  ۶۲ درصد از شرکت کنندگان در رشته علوم تجربی شرکت کرده اند که لازم در در حوزه بحث توسعه متوزان رشته ای در استان  کار شود و بر اساس سند توسعه آموزش و پرورش باید میزان تحصیل دانش آموزان در رشته های کار و دانش به ۵۰ درصد افزایش یابد.

 

وی افزود: هنرستان های ما در بعد توسعه و تجهیز با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند و بسیاری از تجهیزات در سطح هنرستان ها،  فرسوده شده است، هنرستان ها تجهیزات پایایه است و اگر  می خواهیم هنرستان ها توسعه یابد باید تجهیزات آنان توسعه و افزایش یابد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: در راستای تحقق این امر با سایر دستگاه های اجرایی از جمله پتروشیمی و ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی برگزار می شود که در حوزه هنرستان های وابسته وارد شوند.

 

درویشی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه هنرستان هنرهای زیبا وارد  عمل شده است و تا کنون نیز ۲ هنرستان زیبای دختران و پسران در مرکز استان در حال فعالیت هستند که این مراکز نیز از لحاظ تامین ساختمان با مشکل مواجه هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش کلیه احداث کنندگان شهرهای جدید و شهرک های مسکونی که اقدام با ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی می کنند بایستی به احداث مدرسه اقدام کنند و لازم است که شهرداری سطح استان ضمن اجرای مفاد این قانون، احداث کنندگان مجتمع های مسکونی شامل قانون هستند، با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس این احداث کنندگان را مکلف با ساخت مدرسه کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ابراز کرد: در استان ایلام حدود ۱۵۶ مدرسه در مقاطع سه گانه آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نظری و فنی با پوشش بیش از ۱۱ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی فعالیت دارند که بیش از سه هزار فرصت شغلی برای جوانان تحصیلکرده جویای کار استان فراهم کرده است.

 

درویشی بیان کرد: کمبود فضای آموزشی و پرداخت حق بیمه نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی دو چالش اساسی پیش روی این مدارس است که انتظار می رود دستگاه های دولتی استان در راستای تامین ساختمان برای فضای آموزشی برای این مدارس همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری پیش بینی شده است ۱۲۹ پایگاه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت داشته باشند، ابراز کرد: از این تعداد ۱۸ پایگاه در حاشیه شهرها و ۲۵ پایگاه در مناطق محروم و روستایی قرار دارند که ۱۷۰ عنوان برنامه آموزشی و تربیتی برای اجرا در این پایگاه ها در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به پیش بینی شرکت بیش از ۱۱ هزار دانش آموز در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، گفت: اعزام ۲ هزار و۵۰۰ دانش آموز به اردوهای دورن استانی و برون استانی، اعزام ۱۲۰ دانش آموز به زیارت مشهد مقدس برای زیارت اولی ها، اعزام ۳۵۰ دانش آموز به اردوهای پیشتازان و فرزانگان و بسیج، برگزاری اردوهای راهیان نور و شمیم ولایت و استفاده زا ظرفیت فضای مجازی در کنار کلاس های آموزشی از جمله برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

 

کد خبر 1192801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha