احتمال ثبت نام عمره در خلال برگزاری حج تمتع

رئیس سازمان حج و زیارت به احتمال ثبت نام عمره در خلال برگزاری حج تمتع اشاره کرد و از همکاران خود در استان‌ها خواست تا آمادگی‌ لازم را داشته باشند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست هماهنگی مدیران استان‌های سازمان حج و زیارت که امروز درخصوص موضوعات فرهنگی و منویات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون عملیات حج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه‌های کاروان‌های حج شکل گرفته است مقدمات بدرقه زائران خانه خدا به خوبی  برنامه ریزی و  اجرا شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درموضوع برائت گفت: در این موضوع همه باید کار کنند و همفکری داشته باشند تا این امر به خوبی محقق شود.
وی ادامه داد: برائت همان چیزی است که اکنون دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا  در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام می‌دهند همین امر نوعی برائت است.  پلیس آمریکا همان کاری را که برای دستگیری مجرمان انجام می‌دهد با استادان دانشگاه هم انجام می‌دهد. 
وی تصریح کرد: درحالیکه برائت اجتماعی ازعملکرد پلیس آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود ، برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی نسبت به این اقدام دانشجویان آمریکایی عقب مانده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه کاروان‌های حج تمتع شکل گرفته‌اند، افزود: در ترکیب جمعیتی کاروان‌ها باید به سمت و سویی پیش برویم تا هم مدیر کاروان و هم روحانی کاروان نمونه باشند. 
بر پایه این گزارش، در ابتدای این نشست، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به احتمال ثبت نام عمره در خلال برگزاری حج تمتع اشاره کرد و از همکاران خود در استان‌ها خواست تا آمادگی‌ لازم را داشته باشند. 
وی یادآور شد: حوزه فعالیت‌های این سازمان علاوه بر حج  و عمره ، عتبات عالیات و سوریه را هم شامل می شود بر همین مبنا  حضور و عملکرد شما در ارتباط با اماکن زیارتی اثر گذار خواهد بود.
وی ادامه داد: همکارانی که  در اعتاب مقدسه حضور پیدا می‌کند نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند تا بتوان این مسیر را هم مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری متحول کرد.
آقای حسینی افزود: امیدواریم با کمک همکارانی  که به تازگی در استان‌ها معرفی شده و مسئولیت پذیرفته اند شاهد تحول در حج و زیارت باشیم. 
در این نشست، آقایان غلامرضا رضایی معاون حج و عمره، حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات و ایمان شمسایی معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان و مدیران حج و زیارت در مرکز و استان‌ها حضور داشتند.

کد خبر 1762048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha